باطل شدن کارت بازرگانی تجار منجر به کاهش صادرات می شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به باطل شدن کارت بازرگانی برخی از تجار به دلیل مشکلات بیمه ای گفت: باطل شدن کارت بازرگانی تجار منجر به کاهش صادرات می شود.
کد خبر: ۱۰۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 30 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمد صمدی درهفتمین جلسه هیات نمایندگان که در محل سالن جلسات اتاق برگزار شد، از اعزام هیات تجاری به روسیه طی اواخر مهرماه امسال خبرداد و گفت: تاکنون با اطلاع رسانی انجام شده تعدادی از تجار و بازرگانان برای اعزام به روسیه اعلام آمادگی کردند.

صمدی برگزاری دوره های آموزشی مختلف از جمله آشنایی با قوانین و مقررات امور مالیاتی،مدیریت فروش و بازاریابی و ... را از جمله برنامه های اجرا شده طی ماه گذشته به منظور آشنایی تجار با این قوانین اعلام کرد.

وی پذیرش هیات تجاری از ترکمنستان و قرقیزستان را از دیگر برنامه های اتاق بازرگانی طی ماه های آینده برشمرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان خراسان شمالی با اشاره به وجود مشکلاتی برای دارندگان کارت بازرگانی با بیمه تامین اجتماعی،خاطرنشان کرد: این افراد اعلام می دارند که براساس نظر سازمان تامین اجتماعی به دلیل داشتن کارت بازرگانی باید از بیمه عادی به بیمه کارفرمایی تغییر رویه دهند.

وی افزود: این امر باعث ایجاد مشکلاتی برای دارندگان کارت های بازرگانی شده است.

صمدی باطل شدن کارت بازرگانی این افراد را باعث کاهش صادرات و تعداد صادر کنندگان دانست و در همین راستاخواستار حل این مشکلات توسط سازمان تامین اجتماعی شد.

وی متذکر شد: این درحالی است که در زمان صدور بازرگانی استعلام لازم از سازمان تامین اجتماعی صورت می گیرد تا بدهکاران به این سازمان مقید به پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی شوند تا کارت بازرگانی صادر شود.

محمد علی عباس زاده،رئیس وکارشناس ارشداقتصادبیمه وبرنامه ریزی تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز دراین جلسه با تاکید بر حمایت از دارندگان کارت های بازرگانی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی حامی این افراد است تا در کار خود و در نتیجه افزایش صادرات موفق باشند.

وی با بیان این که بیمه کارگران ساختمانی فقط افرادی را شامل می شوند که در مسائل کارگری شاغل هستند، خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده دیگر افراد، سخت گیری های لازم صورت می گیرد تا فقط افراد ذی حق از این نوع بیمه استفاده کنند.

عباس زاده با اشاره به معافیت برخی کارگاه ها تا 20 درصد سهم بیمه ای باتوجه به شرایط اقتصادی، خاطرنشان کرد: براساس فهرست سازمان تامین اجتماعی کارگاه های مشمول از معافیت بیمه ای برخوردار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در موارد بیمه ای همه نوع همکاری و مساعدت در چارچوب قانون با بخش های مختلف صورت می گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار