توسعه امکانات در مناطق دور افتاده از ثمرات انقلاب اسلامی است

نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و اختصاص امکانات در مناطق دور دست و آبادی‌ها و روستاهای کشور ، از ثمرات انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ 10 February 2022

ابوالفضل ابوترابی روز پنجشنبه در بازدید از پروژه های روستایی و افتتاح تعدادی از طرح‌های دهه فجر تیران و کرون عدالت اجتماعی در توزیع منابع را مستلزم تقویت مدیریت محلی و تمرکز زدایی دانست و اظهارداشت: طرح جامع مدیریت شهری و روستایی به تحقق این امر کمک می کند و با اجرایی شدن این برنامه شاهد تمرکز زدایی از مرکز و تجمیع امکانات در مرکز کشور و مراکز استان خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکانات رفاهی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی باید در روستاها و شهرهای بیش از گذشته افزایش یابد، خاطرنشان کرد: اختصاص بخشی از اعتبارات مالیات ارزش افزوده به پروژه های ورزشی موجب توسعه امکانات این بخش در نقاط مختلف کشور شده است.

وی یادآورشد: توزیع بخشی از همین اعتبارات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز به رونق پروژه های عمرانی کمک کرده است  و در طرح جامع مدیریت محلی همین نیازها و درآمدهای پایدار ایجاد خواهد شد.

ابوترابی به معضلات آلودگی، ‌ خشکسالی و فرونشست در اصفهان و شهرهای این استان اشاره کرد و گفت: مدیریت صنایع آلاینده و توجه به آمایش سرزمینی برای فعالیت های اقتصادی ضرورت دارد و نباید سندهای بالادستی فراموش و سلیقه ای عمل شود.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با اشاره به سرمایه گذاری برای توسعه کشت گلخانه‌ای و گیاهان دارویی، گفت: تولید گل های زینتی با توجه به ظرفیت صادراتی، فرصت اشتغال‌زایی را فراهم کرده است.

محمد حسین احمدی از افتتاح ۷۹ پروژه کشاورزی و دامپروری در دهه فجر امسال خبرداد و گفت: بخش خصوصی بیش از هزار ۴۱۶ میلیارد ریال در این عرصه سرمایه گذاری کرده و باعث اشتغال ۱۷۴ نفر شده است.

به گفته وی، سه هزار و ۵۰۰ نفر در بخش گلخانه های این شهرستان فعالیت می کنند و سال گذشته ۳۰ درصد از تسهیلات کشاورزی استان توسط طرح های سرمایه گذاری بخش کشاورزی این خطه جذب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار