شکل گیری انقلاب اسلامی باعث احیای اسلام واقعی شد/حوزه و دانشگاه، عرصه‌ای برای تبادل افکار و جریانات علمی است/ دانشجویان و طلاب برای حفظ وحدت حوزه و دانشگاه بیش از پیش تلاش کنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دشمنان مذهب مقدس تشیع سال‌ها بر علیه این مذهب و پیروانش تبلیغات منفی کردند اما شکل گیری انقلاب اسلامی از سوی امام راحل باعث احیای اسلام واقعی شد و باید با تمام ظرفیت از این مهم صیانت کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ 18 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه‌های پیام نور و طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی به مناسبت ۲۷ آذر و روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: توسعه ظرفیت علمی و پژوهشی در راستای حل مشکلات بخش‌های مختلف جامعه از اهداف والای انقلاب اسلامی است.
وی یادآورشد: ارتقای جایگاه علمی کشور همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و مراکز علمی کشور از حوزه‌های علمیه تا دانشگاه‌های مختلف وظیفه دارند نسبت به تحقق این مهم گام‌های بلند بردارند.
وی ادامه داد: گسترش آموزش عالی در سه دهه اخیر نه تنها جایگاه علمی ایران را میان کشورهای جهان ارتقا بخشیده بلکه نقش مهمی در آگاهی بخشی اجتماعی و فرهنگی ایفا کرده است اما این کافی نیست و مراکز علمی کشور باید با تمام توان در جهت تولید علم تلاش کنند.
امام جمعه اراک نسبت به توسعه علوم اسلامی تاکید کرد و گفت: گسترش علوم و معارف اسلامی، جوانان و نوجوانان و آینده نظام را در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان ایران اسلامی بیمه می‌کند.
آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از سال ۱۳۴۱ بر اساس موازین علوم اسلامی از سوی امام راحل پایه‌گذاری شد و بر اساس همین علوم و معارف مقدس تاکنون موفقیت‌های چشمگیری به دست آمده است.
وی ادامه داد: دین مبین و فرهنگ اسلامی الگوها و اسوه‌های زیادی برای زندگی دارد که با اتکا بر آنها می‌توان مانع بروز بسیاری از چالش‌های فرهنگی در جامعه شد.
آیت الله دری نجف آبادی یادآوری کرد: بحث علمی از همان ابتدای انقلاب اسلامی مورد تاکید امام راحل و بعد از ایشان مقام معظم رهبری بود و از آن جایی که حوزه و دانشگاه، عرصه‌ای برای تبادل افکار و جریانات علمی است، امام راحل(ره) بر وحدت میان این دو کانون مهم تاکید و خواستار تقویت آن شدند.
امام جمعه اراک وحدت حوزه و دانشگاه را عامل آزاد اندیشی در فضای علمی کشور و گسترش تعامل و همفکری بیشتر میان جریانات علمی دانست و گفت: دانشجویان در دانشگاه‌ها و طلاب در حوزه‌های علمیه باید برای حفظ این وحدت بیش از پیش تلاش کنند.
آیت الله دری نجف آبادی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح عنوان کرد: شهید مفتح نیز مانند دیگر شهدای فرهیخته انقلاب اسلامی از شخصیت‌هایی بود که با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار