سفیر ایران در جمهوری آذربایجان:
محسن پاک‌آیین دقایقی پیش در پانزدهمین شورای بین‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی و صنعت کشورهای منطقه دریای خزر برگزاری اجلاس مذکور را در توسعه روابط تجاری کشورهای حاشیه خزر مهم دانست
کد خبر: ۲۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳ 29 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، محسن پاک‌آیین دقایقی پیش در پانزدهمین شورای بین‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی و صنعت کشورهای منطقه دریای خزر برگزاری اجلاس مذکور را در توسعه روابط تجاری کشورهای حاشیه خزر مهم دانست.

وی توجه به بهبود روابط تجاری کشورها را از برنامه‌های مهم در سال جاری عنوان کرد و گفت: امسال را سال خوبی برای روابط ایران و جمهوری آذربایجان می‌دانیم و آینده مناسبات دو کشور روشن است.

این مسئول افزود: دولت منافع بخش‌خصوصی را منافع خود می‌داند و بخش‌خصوصی نیز این نظر را دارد و اولویت ما تاکید بر دیپلماسی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه زمینه همکاری در بخش‌های تجارت، ترانزیت و انرژی بین کشورهای حاشیه دریای خزر وجود دارد، تصریح کرد: به‌زودی شاهد تحولات خوبی در بخش انرژی خواهیم بود.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان اتصال شبکه ریلی منطقه را در افزایش مبادلات تاثیرگذار دانست و گفت: اکنون بهترین ارتباط را با کشورهای حاشیه دریای خزر داریم.

وی با اشاره به اینکه در حال مذاکره برای توسعه همکاری‌ها با بانک توسعه اسلامی و سازمان اقتصادی اکو هستیم، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته روسای جمهوری دو کشور ایران و آذربایجان دیدارهای متعددی داشتند و اسناد مهمی را امضا کرده‌اند.

پاک‌آیین سفر بازرگانان و بخش خصوصی اتاق‌های ایران، تبریز، اردبیل و گیلان به جمهوری آذربایجان و برقراری پروازهایی از شهرهای ایران به باکو را از اقدام‌های مهم در یک سال گذشته عنوان کرد.

وی با بیان اینکه با وجود لغو روادید سفرهای زیادی به کشور ما شده است، خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون گردشگر آذری در یک سال گذشته به ایران سفر کردند.

به گفته سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، بخش‌خصوصی باید منافع دولت‌ها را منافع خود بداند و بخش دولتی نیز تلاش خود را برای بسترسازی ایفا کند تا مشارکت دو طرف محقق شود.

وی درباره تسهیلات در بخش صدور روادید و بهتر شدن امور گمرکی یادآور شد: انتظار می‌رود در مبادی ورودی به تجار ایران روادید داده تا زمینه‌ها برای افزایش همکاری فراهم شود.

پاک‌آیین برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر را زمینه‌ساز توسعه تعامل طرفین و تحکیم همکاری‌ها عنوان کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار