سید علی نعیمی با اشاره به دو هزار و 484 تن ترانزیت مواد نفتی صورت گرفته در فروردین ماه پارسال گفت : امسال در این بخش شاهد چهار هزار و 510 تن ترانزیت بودیم
کد خبر: ۲۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 26 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ،سید علی نعیمی با اشاره به دو هزار و 484 تن ترانزیت مواد نفتی صورت گرفته در فروردین ماه پارسال گفت : امسال در این بخش شاهد چهار هزار و 510 تن ترانزیت بودیم .

وی مبداء مواد سوختی ترانزیتی را از ترکمنستان و مقصد را عراق عنوان کرد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ، میزان تخلیه و بارگیری کالا طی فروردین ماه امسال در بندرگاه انزلی را 87 هزار و 908 تن عنوان و تصریح کرد : بیشتر حجم واردات را گندم و جو تشکیل می دهد .

به گفته وی طی این مدت چهار هزار و 458 تن کالا از این بندرگاه به خارج از کشور صادر شد که عمدتا محصولات غذایی ، میوه و تره بار، کود شیمیایی ، مواد شیمیایی ، مواد معدنی ، مصالح ساختمانی ، به مقصد روسیه ، آذربایجان ، ترکمنستان و قزاقستان بوده است .

نعیمی افزود : تعداد کشتی های پهلو گرفته در این بندرگاه طی فرودین ماه 39 فروند و تعداد کامیونهای بارگیری شده سه هزار و 546 دستگاه بوده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان یادآور شد : در این مدت موجودی کالا در محوطه و انبارهای این بندرگاه امسال با 12.6 درصد رشد نسبت به پارسال به 193 هزار و 348 تن رسیده است .

وی خاطرنشان کرد : بندرگاه انزلی به علت موقعیت بسیار ممتاز جغرافیایی و اقتصادی می تواند به عنوان مرکز داد و ستد محصولات کشاورزی و چوب از شمال ایران به کشورهای حاشیه خزر نقش آفرینی کند .

نعیمی تصریح کرد : با توجه به استقرار کانتینرهای یخچال دار ، این بندرگاه می تواند در آینده نزدیک به عنوان مرکز صادرات محصولات کشاورزی و صیفی جات و تولیدات گلخانه ای استان های شمالی انجام وظیفه نماید .

بندرانزلی با 10 پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری بیش از پنج میلیون تن کالا در سال به لحاظ موقعیت ممتاز جغرافیایی ، نقش مهمی در تسهیل تبادل کالاهای تجاری در منطقه به ویژه در بخش انرژی ایفا می کند .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار