دادستان زاهدان:

حمایت دستگاه قضایی از مدیران سالم و خالص

کد خبر: ۹۹۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵ 03 October 2021

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه قضایی با تمام توان از مدیران خالص و سالم صیانت کرده و در مقابل نیز با جدیت تمام با افراد متخلف و سودجو برخورد قاطع قضایی دارد. 

به گزارش ایرنا مهدی شمس‌آبادی روز یکشنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر زاهدان اظهارداشت: دادستانی از افرادی که در راه خدمت به مردم گام برمی‌دارند حمایت و صیانت می‌کند اما در مقابل اگر مسوولانی در هر پست و مقامی مرتکب تخلف و جرم شوند بدون مماشات و برابر ضوابط قانونی با آنها برخورد خواهیم کرد. 
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های امروز جامعه ولنگاری فضای مجازی است که مورد نقد رهبر معظم انقلاب نیز بوده افزود: در این خصوص نیز تدابیری برای سیستان وبلوچستان اندیشیده شده تا فضای متشنج مجازی به محیطی امن و سالم برای خانواده‌ها و جوانان باشد و مدیران نیز از این طریق عملکرد کاری خود را شفاف و دقیق با مردم در میان گذارند و این کار باید به گونه‌ای باشد که شهروندان اقناع شده و  این مدیران نیز تحت نظارت مردمی و مومنانه جامعه قرار گیرند. 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان بیان کرد: توصیه می‌شود که شهرداری و شورای شهر در کنار یکدیگر و برای خدمت خالصانه و بی‌منت به مردم حرکت کنند و این را هم اعلام می‌کنیم که ضمن حمایت از مدیران صادق و سالم و خدوم، هیچ تعارفی در برخورد با مدیران متخلف نخواهیم داشت که هدف نهایی نیز رسیدن به شهری شاداب و توسعه‌یافته و رضایت‌بخش و سرشار از اعتماد برای مردم است.
وی تصریح کرد: افرادی با نشر برخی مطالب خلاف شرع و عرف در فضای مجازی، بنیان خانواده‌ها و ورود به حریم شخصی اشخاص را هدف قرار داده و دست به تشویش اذهان عمومی می‌زنند که در این راستا به منظور جلوگیری از هتک حیثیت افراد ورود جدی می‌کنیم و اجازه جولان به سودجویان فضای مجازی را نخواهیم داد.
 

انعکاس دیدگاه‌های دادستانی بدون گرفتن تاییدیه صحیح نیست
دادیار حقوق عامه دادستانی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان نیز در رابطه با این دیدار با بیان اینکه نشست صورت گرفته به درخواست چندین باره شهردار و اعضای شورای شهر زاهدان با هدف ارائه گزارش عملکرد و بیان اقدامات آینده و دریافت رهنمودها بود گفت: رویه دادستانی نیز پذیرش و دیدار مشفقانه با عموم مردم در روزهای سه‌شنبه و مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی وغیردولتی است.
ابوالفضل احمدزاده افزود: انعکاس دیدگاه‌های دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان بدون گرفتن تاییدیه از دادسرا محل اشکال است و ضرورت لحاظ کردن امانتداری، شرط اولیه اطلاع‌رسانی محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: بیان حمایت صریح دادستان مرکز استان از مدیران و صاحب منصبانی که در مدار قانون حرکت می‌کنند کاملا دقیق و منطقی است ولی لازمه حمایت همان سیر مسیر قانون و شرع است و شامل مدیران متخلف و کسانی که حقوق عامه را تضییع می‌کنند نخواهد شد.

دادیار حقوق عامه دادستانی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: برخورد قاطع با  افرادی که به اعتماد عمومی ضربه می‌زنند جزو اولویت‌های اصلی دادستانی بویژه طی ۲ سال گذشته بوده و خواهد بود و به صراحت اعلام می‌شود که مماشات و مسامحه در این زمینه هرگز وجود ندارد. 
وی ادامه داد: در خصوص موارد اتفاق افتاده در فضای مجازی و کانال و گروه‌های فاقد هویت نیز از سوی ضابطان دادگستری رصد و پایش لازم صورت گرفته و برابر قانون با کسانی که حیثیت افراد را خدشه‌دار کرده‌اند برخورد می‌شود. 
احمدزاده تاکید کرد: گفت‌وگوی بدون واسطه با مردم، بهبود اوضاع رفاهی و سرانه فضای سبز و مبلمان شهری، تلاش در راستای ساختن شهری زیبا و شاداب و به دور از ناپاکی‌ها جزو کلید واژه‌های اصلی دادستان در این دیدار بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار