توسعه گازرسانی در شهرهای استان اصفهان با جدیت دنبال می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان گفت: ۱۱۲ شهر و بیش از یکهزار روستای استان دارای گاز طبیعی است ولی توسعه گازرسانی به همه نقاط با شدت دنبال می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵ 18 January 2021

سیدمصطفی علوی، افزود: ۳۵ درصد از مصرف گاز استان در بخش صنعتی، ۳۵ درصد در بخش نیروگاهی، ۲۰ درصد در بخش خانگی و بقیه در بخش‌های عمومی و حمل‌ و نقل مصرف می‌شود.
وی با بیان اینکه۷۰ درصد از گاز بخش خانگی صرف گرمایش می‌شود، افزود: مصرف گاز خانگی در فصل سرما بشدت بالا می‌رود و در چنین شرایطی اولویت با تامین بخش خانگی است لذا در برخی بخش‌ها محدودیت‌ گازی اعمال می‌شود ولی با این وجود تاکنون گاز هیچ نقطه‌ای قطع نشده است.
علوی اظهار داشت: میانگین مصرف در شرایط معمولی۶.۴ مترمکعب در شبانه‌روز است ولی در شرایط کنونی، هر خانه ۲۲ مترمکعب گاز مصرف می‌کند.
وی افزود: در بخش نیروگاهی ۲ نیروگاه شهید منتظری و اصفهان و همچنین در بخش حمل و نقل ۱۶۰ جایگاه سی‌ان‌جی از گاز استفاده  می‌کنند.
مدیرعامل شرکت گاز اصفهان  تاکید کرد: صدها نفر مراقبت می‌کنند تا مبادا گاز نقطه‌ای قطع شود و حتی در برخی از شهرهای شرق استان، گازرسانی با استفاده از گاز طبیعی فشرده توسط تانکرهای مخصوص صورت می‌گیرد.
علوی خاطرنشان کرد: چند خط لوله گاز از اصفهان عبور می‌کند که سالانه ۲۱ میلیارد مترمکعب از آنها برداشت می‌شود.

 وی اضافه کرد: در شرق استان بدلیل نبود خط لوله، امکان اتصال به شبکه وجود ندارد و از نخستین خط لوله ۳۰۰ کیلومتر فاصله وجود دارد ولی شرکت گاز  از طریق گاز فشرده به چهار شهر و سه روستای این منطقه گازرسانی می کند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، میزان مصرف گاز در این هفت نقطه را یکصد هزار مترمکعب اعلام و اضافه کرد: این انتقال بصورت ۲۴ ساعته از طریق تریلرهای مطمئن انجام و هزینه گاز آنها مانند سایر نقاط محاسبه می‌شود ولی برغم این تلاش‌ها، امسال بدلایلی ۲-۳ بار، گازرسانی به این نقاط مُختل شد که از این بابت از مردم عذرخواهی می‌کنم.
وی با اشاره به مشکلات انتقال گاز به شرق اصفهان تصریح کرد: شرکت گاز طرح‌های دیگری برای شرق استان پیگیری کرده‌ که بسیار هزینه‌بر است ولی تلاش‌می‌کنیم مشکلات این منطقه را برطرف کنیم.
علوی همچنین تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۱۶طرح شامل گازرسانی بویژه به شرق اصفهان و نیز افتتاح ساختمان شرکت در مجموع با اعتبار بالغ بر ۶۲۴ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.
علوی در باره طلب‌های شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: تادیه برخی از این طلب‌ها بدلیل شرایط روستایی با استمهال و برخی از طریق تهاتر پیگیری می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: حدود ۴۰ میلیارد ریال از این مطالبات مربوط به بخش خانگی، بخش دیگر مربوط به بدهی‌های پیشین مساجد، مدارس و بخشی دیگر مربوط به ادارات دولتی،  نیروهای مسلح و بخشی هم مربوط به صنایع و نیروگاه‌هاست.
علوی گفت: در زمان کنونی در بخش توزیع گاز خودکفا هستیم و تمام امکانات لازم برای توزیع در داخل تولید می‌شود و شرایط تحریم در این زمینه مشکلی ایجاد نکرده است.
وی بیان کرد: ۲۲ خدمت در شرکت گاز به شهروندان از طریق فضای مجازی و دولت الکترونیک انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم این خدمات توسعه باید.
وی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه انرژی از جمله گاز افزود: بخشی از هدر رفت گاز بواسطه تجهیزات گازی و ساختمان‌های فاقد استاندارد است که در این زمینه صنایع تولیدکننده چنین تجهیزاتی باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار