تداوم بازرسی ها موجب ثبات در بازار رضوانشهر شده است

فرماندار رضوانشهر گفت: تداوم بازرسی ها و گشت های مشترک از صنوف مختلف، موجب ثبات در بازار این شهرستان شده است.
کد خبر: ۹۲۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 07 December 2020

محمود قاسمی روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان اظهار داشت: تلاش ما این است که برای رفاه حال مردم عزیز، جلوی هرگونه گران فروشی، کم فروشی، احتکار کالا، عرضه کالا بصورت خارج از شبکه و هر گونه هرج و مرج را در بازار این شهرستان بگیریم.

وی با بیان این مطالب که هم اکنون ثبات و نظم در بازار مشهود است افزود: تداوم بازرسی ها و گشت های مشترک از صنوف مختلف، موجب ثبات در بازار این شهرستان شده است.

وی خطاب به اعضای ستاد تنظیم بازار رضوانشهر متذکر شد: در بحث نظارت بر عرضه کالاهای اساسی خوب ورود کردیم ولی گرانی قیمت میوه در این شهرستان همچنان موجب نگرانی ماست و باید روی این موضوع متمرکز شویم و با تشدید بازرسی ها فرصت عمل را از اخلال گران در بازار خواهیم گرفت.

قاسمی همچنین با اشاره به موضوع قیمت گوشت در سطح قصابی های پره سر و رضوانشهر گفت: برای کنترل قیمت گوشت باید وارد عمل شویم و کسانی که به مردم رحم نمی کنند، ترحم نخواهیم کرد و قانون را ملاک عمل قرار خواهیم داد و از همه اهرم های قانونی برای مقابله با قانون شکنان استفاده خواهیم کرد.

فرماندار رضوانشهر در ادامه خطاب به اعضای ستاد تنظیم بازار متذکر شد: تعداد بازرسی ها باید از صنوف و بازار افزایش یابد و این میزان بازرسی بعمل آمده در طول هفته رضایتبخش نیست.

همچنین رئیس اداره صنعت معدن تجارت رضوانشهر نیز گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته امر پایش و کنترل بازار را ارائه کرد و گفت: امروز حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد با قیمت مصوب در پره سر توزیع خواهد شد.

حسن مرادی افزود: برای جذب ۱۲ تن روغن، عامل توزیع معرفی و همچنین در هفته گذشته به میزان ۲ هزار و ۷۶۵ کیلوگرم گوشت مرغ در سطح شهرستان با قیمت مصوب توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای کنترل بازار در سطح این شهرستان، طی یک هفته گذشته تعداد ۱۹۶ مورد بازرسی و ۴۰ مورد گشت مشترک از صنوف مختلف بعمل آمد که از این میزان ۱۲ مورد منجر به کشف تخلف شد و مبلغ ۵ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان جریمه اعمال گردید.

رئیس اداره صمت رضوانشهر همچنین گفت: ۲۶ مورد بازرسی از نانوایی های این شهرستان بعمل آمده و از این میزان ۲ مورد تخلف کم فروشی داشتند و مبلغ ۱ میلیون و ۷۸۳ هزار تومان جریمه اعمال گردید.

همچنین رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان های رضوانشهر و تالش هم در این نشست با اشاره به استمرار بازرسی ها و نظارت بر کنترل واحد های صنفی گفت: در کنار بازرسی از بازار و واحد های صنفی، از کارخانجات و شرکت های تولیدی هم بازرسی خواهیم داشت و اجازه نخواهیم داد تا در امر بازار و قیمت کالا های اساسی مردم اخلال ایجاد شود.

بهزاد رحیم نژاد افزود: افزایش قیمت های خودسرانه و چند نرخی بعضی از کالاها و ارزاق در سطح بازار موجب نگرانی و تشویش اذهان مردم خواهد شد و باید جلوی این گونه اقدامات را بگیریم.

وی بیان کرد: بازرسی ها و نظارت های ما از بازار و صنوف باید اثر بخشی لازم را داشته باشد و نتیجه آن موجب آرامش و رفاه حال مردم باشد.

رحیم نژاد افزود: تعداد ۳۴ پرونده از صنوف متخلف در اداره تعزیرات این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و احکام هم اجرا شد و در این راستا ۳ فقره پرونده توزیع خارج از شبکه آرد به میزان ۲۵۶ کیسه کشف و ضبط گردید.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار