کد خبر: ۸۸۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 14 August 2020

معاون وزیر: کمبود لاستیک در کشور برطرف می شود

تابناک/معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور از رفع مشکل لاستیک در کشور از هفته پیش رو خبر داد.

عباس تابش روز جمعه در جریان سفر به گیلان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در زمینه  لاستیک ، انباشت کالا برای لاستیک های وارداتی در گمرک را داشتیم که با مصوبه ستاد اقتصادی دولت در حال ترخیص  است ، افزود: از سوی دیگر با نهایی شدن قیمت لاستیک تولید داخل که در سامانه بارگذاری شده و رشد ۱۰ درصدی تولید از روز شنبه (فردا) در تامین لاستیک کشور مشکلی نخواهیم داشت .

وی اضافه کرد: ماشین های باری نیز در سامانه مربوطه بارگذاری شده و با حواله راهداری لاستیک با نرخ مصوب به آنها عرضه می شود تابتوانیم مدیریت عرضه و تقاضا را داشته باشیم و اگر عاملان عرضه لاستیک قیمت مصوب را رعایت نکنند عاملیت آنها ابطال خواهد شد و افراد جایگزین معرفی می شوند.

تشکیل افزون بر ۲۳ هزار میلیارد تومان پرونده های کلان در ستاد حمایت از مصرف کنندگان 

رییس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور از تشکیل ۵۶۴ پرونده کلان به ارزش افزون بر ۲۳ هزار میلیارد تومان در چهار ماه نخست امسال در ستاد سازمان حمایت از حقوق تولید کنندکان و مصرف کنندگان خبر داد.

وی  این پرونده ها را پرونده های متعدد صنفی و تولیدی مربوط به  بخش هایی مانند فولاد و پتروشیمی عنوان و تصریح کرد: این پرونده ها فقط پرونده های کلان هستند یعنی این پرونده ها با ارزش یک میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان هستند.

نرخ هر پاکت سیمان در مصالح فروشی ها و برای مصرف پروژه های عمرانی مشخص شد

وی  با اشاره به  تعیین نرخ قیمت سیمان افزود:  در مصالح فروشی ها  باید هر پاکت سیمان تیپ دو ۵۰ کیلویی پاکتی، ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان  عرضه شود که عرضه بالاتر از این میزان بر اساس توافق کهبا بنگاه ها و انجمن مربوطه  در صورت گزارش تخلف بازرسان عاملیت آنها ابطال  و عامل جایگزین معرفی می شود .

تابش بیان کرد: برای پروژه های عمرانی و انبوه سازان نیز مقرر شد سیمان  تیپ ۲ فله با معرفی نامه رسمی هر تن با قیمت ۲۲۰ هزار تومان تحویل صاحبان پروژه ها شود .

رپیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره افزایش قیمت های  لوازم ارتباطی همچون رایانه و تلفن همراه گفت: بحث گرانی با گرانفروشی متفاوت است ؛ گرانی پدیده ای است که  بدلیل مسایل مختلف همچون نوسانات نرخ ارز ایجاد می شود که وقتی نرخ ارز افزایش یابد ،بدنبال آن کالا هم گران می شود.

وی وظیفه سازمان حمایت از مصرف کنندگان را نظارت بر جلوگیری از گرانفروشی و بالاتر از درصد سود مجاز عنوان و تصریح کرد: کامپیوتر و تلفن همراه نیز جزو کالاهای مشمول ضوابط هیات تعیین تثبیت قیمت است اما مشمول ضوابط قیمت گذاری تثبیتی نیست به این معنا که شکایت محور است و اگر شکایتی شود با ضوابط هیات تعیین تثبیت قیمت تطبیق می دهیم اگرآن چیزی که ارایه می شود خارج از ضوابط باشد ،با آن برخورد می کنیم .

تابش با بیان اینکه دغدغه ای درباره تامین و قیمت مرغ داشتیم ، اظهار داشت: با بازدید سرزده از بازار رشت مشخص شد که درباره مرغ  قیمت های مصوب رعایت می شود و مشکلی در تامین  نیز نداشتیم ِ ضمن آنکه گوشت قرمز هم با قیمت متوسط کشوری در بازار موجود بود.

معاون وزیر صنعت و رییس سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان،  از روز چهارشنبه در گیلان حضور یافت ؛ شرکت در کارگروه تنظیم بازار استان گیلان و بازدید از سه شرکت تولید جوجه و مرغ و قطعه بندی از برنامه های سفر وی به این استان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار