امام جمعه رشت:
وی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه یکی از دلایل نابسمانی های خانواده در جوامع امروزی را عدم رعایت حقوق زن و مردم و اعضای خانواده نسبت هم دانست و افزود: حقوق زوجین یکی از ارکان مهم در خانواده است که امروز کمتر رعایت می شود.
کد خبر: ۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷ 27 February 2015
آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نمازجمعه رشت در خصوص تحرکات اخیر کنگره و دولت آمریکا و رزمایش دلاور مردان ایران اسلامی در خلیج همیشه فارس افزود: اگر آمریکا بخواهند دست به کوچکترین خطایی در این منطقه بزند همانگونه که رزمندگان ما ماکت کشتی فرضی آمریکا را به آتش کشیدند، پوزه آمریکا را به خاک خواهند مالید.

وی بیان کرد: آمریکا آتش فتنه گروهک تروریستی داعش را خود بر افروخته ولی این آتش، دامن خود غربی ها را گرفته و نمی دانند که چگونه باید آن را خاموش کنند.

امام جمعه رشت به مشکلات مردم یمن اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا در یمن همچون سوریه در حال تکرار یک اشتباه دیگر است که ما یقین داریم ملت مظلوم یمن مانند ایران بر دشمنان خود پیروز خواهند شد.

وی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه یکی از دلایل نابسمانی های خانواده در جوامع امروزی را عدم رعایت حقوق زن و مرد و اعضای خانواده نسبت هم دانست و افزود: حقوق زوجین یکی از ارکان مهم در خانواده است که امروز کمتر رعایت می شود.

وی تصریح کرد: آشنا نبودن زن و مردم به حقوق همدیگر و بی توجه به آن منجر به فساد ، طلاق، فحشا و نابسمانی می شود که هم اکنون برخی از خانواده ها مبتلا به اینگونه مسایل شده اند.

وی زندگی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) را به عنوان الگوی واقعی رعایت اصول و حقوق در خانواده ذکر کرد و اظهار داشت: در اسلام تاکید زیادی بر رعایت حق و حقوق زن و مردم در خانواده شده است که در هیچ مکتبی به این اندازه دیده نمی شود.

وی تصریح کرد: در اسلام رعایت حقوق خانواده باید بر اساس حق و عدل باشد که مرد و زن با رعایت آن می توانند کانون خانواده را به بهشت تبدیل کنند.

وی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید و کمیته امداد توسط امام خمینی(ره ) در اسفندماه، هفته احسان و نیکوکاری را از حسنات امام (ره ) دانست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار