تولید یک هزار تن بذر جو اصلاح شده در سمنان

در شش ماه نخست سال یک هزار تن بذر جو اصلاح شده در شهرستان سمنان تولید و فرآوری شد.
کد خبر: ۷۸۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 14 October 2019

به گزارش تابناک سمنان بابک قدس رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان سمنان گفت: در شش ماه نخست سال یک هزار تن بذر جو اصلاح شده در شهرستان سمنان تولید و فرآوری شد.

اکنون ۴۰۰ تن از بذر‌های اصلاح شده تولیدی شهرستان سمنان در بین کشاورزان توزیع شده است.

او افزود: نیمه نخست امسال ۳۰ تن انواع محصولات کشاورزی در غرفه‌های دائم و موقت شهرستان سمنان عرضه شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان سمنان ابراز داشت: نیمه نخست امسال ۲۳۰ هزار لیتر موادسوختی در مناطق روستایی شهرستان سمنان توزیع شد و ۸۸ تن کود شیمیایی و یک هزار و ۲۰۰ تن نهاده‌های دامی در اختیار کشاورزان و دامداران این شهرستان قرار گرفت.

قدس بیان کرد: از ابتدا تا پایان شهریور امسال ۱۲ تن محصولات کشاورزی و دامی شامل کلزا و شیر در این شهرستان به صورت تضمینی مباشرتی خریداری شد.

او با اشاره به توزیع اقلام تنظیم بازار شامل برنج، خرما، شکر، تخم مرغ و دفاتر دولتی توسط تعاون روستایی، گفت: امسال ۶۵۰ تن شکر از طریق اصناف، قنادان و شبکه تعاونی روستایی توزیع شد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان سمنان اظهار داشت: نیمه نخست امسال ۱۸ پروانه فعالیت نظام صنفی کشاورزی صادر و ۹۶ پروانه فعالیت تمدید شد.

۱۰۸ تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است و بیش از ۶۶ هزار نفر عضو تعاونی‌های روستایی استان هستند که بخشی از این تعاونی‌ها مربوط به شهرستان سمنان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار