افتتاح و آغاز ساخت پنج طرح تولیدی در روستاهای ساوجبلاغ

پنج طرح تولیدی، کشاورزی، با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور در ساوجبلاغ افتتاح و یا ساخت آن آغاز شد.
کد خبر: ۷۵۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 02 July 2019

کارگاه تولید پوشاک در روستای آغچه حصار با اعتباری بالغ بر چهل میلیارد ریال، و اشتغالزایی برای پانزده نفر به صورت مستقیم و با تولید ماهانه سه هزار دست لباس ، بیست و ششمین مسکن محرومین در روستای قاسم آباد گرجی، نمایشگاه دائمی گیاهان زینتی در بخش چهارباغ با اعتباری بالغ بر بیست میلیارد ریال و شانزده فرصت شغلی ، شرکت فرش نقشینه در دهکده طالقانی با اعتباری بالغ بر صد و شصت میلیارد ریال صد فرصت شغلی از جمله طرح‌هایی بود که در شهرستان ساوجبلاغ به بهره برداری رسید.

ساخت کارخانه تولید اسانس و گلاب گیری با اعتباری بالغ بر سی و پنج میلیارد ریال و اشتغال زایی روستایی برای هشتاد نفر با ظرفیت بالغ بر دویست  تن برداشت گل، دویست  تن گلاب و چهار کیلو روغن گل محمدی نیز با حضور معاون رییس جمهور در ساوجبلاغ آغاز شد.

دیدار و گفتگو با دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان ساوجبلاغ از دیگر برنامه‌های سفر معاون توسعه روستایی  و مناطق محروم رییس جمهور به این شهرستان بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در حاشیه بهره برداری از این طرحهای روستایی گفت:همه سی و هشت هزار روستای بالای بیست خانوار در کشور از خدمات روستایی برخوردار هستند.

محمد امید با اشاره به ارائه خدمات فناورانه دربسیاری از روستاها گفت: این حجم و پراکندگی خدمات نشانگر آن است که نظام جمهوری اسلامی از حداکثر تلاش خود در این زمینه استفاده کرده است و توجه ویژه ای به روستاها و مناطق محروم دارد.

امید ، با بیان اینکه اشتغال کوچک در روستاها می تواند عامل مهمی برای مهاجرت معکوس باشد، افزود:استان البرز وضعیت متمایزی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد و با مدیریت خوب استاندار، این استان رتبه نخست میزان دریافت اعتبارات و سایر شاخص‌های روستایی را از آن خود کرده است.

معاون توسعه روستایی  و مناطق محروم ریاست جمهوری، از آمادگی کامل برای تخصیص اعتبار توسعه اشتغال در روستاهای استان خبر داد و گفت: روستای فعال و پویا مورد توجه خاص ماست.

وی با اشاره به اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال پایدار روستاها گفت: سال گذشته میزان اشتغال در روستاها،بیست و پنج درصد رشد داشت و صدوپنجاه هزار فرصت شغلی از محل این اعتبار در کشور ایجاد شده است، که همین موضوع، باعث مهاجرت معکوس به روستاها خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار