نفس دشت های میمند و فیروزآباد به شماره افتاده است

مدیر منابع آب شهرستان فیروزآباد گفت: دشت فیروزآباد و میمند که بیشتر چاه‌های آب کشاورزی، شرب و صنعت شهرستان در این دو دشت واقع‌شده، ممنوعه بحرانی است.
کد خبر: ۶۹۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 12 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:مرتضی رحیمی  با اشاره به این‌که تمام دشت‌های تحت پوشش فیروزآباد ممنوعه است اظهار داشت: در سال‌های پیش میزان بارندگی و درنتیجه میزان تغذیه بسیار کمتر از میزان برداشت بوده است.

وی افزود: تعادل منابع آب بهم خورده و سطح آب در تمام دشت‌ها دچار افت شده است.

مدیر منابع آب شهرستان فیروزآباد بابیان این‌که آمار میانگین بارندگی در فیروزآباد ۴۳۴ میلی‌متر بوده است، ادامه داد: در سالیان اخیر بارندگی به‌شدت روند کاهشی داشته که میانگین در سال پیش به ۲۰۰ میلی‌متر رسیده و تعادل سفره‌های زیرزمینی این منطقه در قالب منفی شدن است.

رحیمی اضافه کرد: بااین‌وجود میزان برداشت از منابع آب تغییر محسوس نداشته و افت سطح آب زیاد بوده است.

وی با اشاره به اینکه قانون در حوزه آب نباید ثابت باشد، گفت: قانون باید بر اساس میزان بارندگی و شرایط برداشت از سفره‌های زیرزمینی لحاظ و مدیریت شود.

مدیر منابع آب شهرستان فیروزآباد گفت: جبران کمی آب در راستای طبیعت به همان نسبت که با کاهش بارندگی همراه بوده، باید به همان نسبت برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: باید با طبیعت به‌گونه‌ای رفتار کرد تا اثرات مخرب آن به دلیل دست‌اندازی به آن در آینده گریبان گیر ما نشود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار