هجوم مردم برای فروش دلار در قم

در بازار قم دارندگان ارزهای خانگی در میدان آستانه شب ملتهبی را پشت سر گذاشتند به‌طوری فروشندگان دلار در جلوی صرافی‌ها صف‌کشیده بودند اما نه صرافی‌ها و نه دلالان جرأت ریسک و خرید دلار را نداشتند.
کد خبر: ۶۶۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸ 02 October 2018

به گزارش تابناک قم، قیمت دلار در دو روز اخیر روند کاهشی شدیدی به خود گرفته است به‌طوری‌که صحبت از دلار 8000 هزارتومانی در بازار می‌شود.

کاهش قیمت دلار در بازار ظاهراً با تصمیمات جدیدی که از دل جلسات دولتی‌ها با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیرون آمده مرتبط است، تصمیماتی که در آن اختیاراتی را برای بانک مرکزی قائل شده‌اند تا بازار ارز را سامان دهد.

برخی از کارشناسان اقتصادی توافق جدید کشورهای 1+4 با جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد یک کانال مالی برای انتقال پول حاصل از فروش نفت را عامل کاهش قیمت ارز در بازار می‌دانند.

به‌هرحال کاهش قیمت ارز با شیب تندی به بازار سکه و طلا نیز سرایت کرده به‌طوری‌که سکه به کانال 3 میلیون بازگشته است.

درواقع باید گفت حبابی که کارشناسان تاکنون از آن صحبت می‌کردند در حال ترکیدن است و طلاها و ارزهای خانگی روانه بازار شده است.

در بازار قم نیز دارندگان ارزهای خانگی در میدان آستانه شب ملتهبی را پشت سر گذاشتند به‌طوری فروشندگان دلار در جلوی صرافی‌ها صف‌کشیده بودند اما نه صرافی‌ها و نه دلالان جرأت ریسک و خرید دلار را نداشتند.

هم‌اکنون نیز مشاهدات عینی خبرنگار ما از عرضه شدید دلارهای خانگی در بازار قم حکایت دارد که البته خریدار کمی دارد و قیمت‌ها حول‌وحوش 9 هزار تومان است.

قطعاً همین خریدهای بی‌جا و خانگی یکی از علت‌های اصلی بالا رفتن قیمت دلار در بازار بود که اکنون با سرازیر شدن آن به بازار باید شاهد کاهش قیمت دلار باشیم.

منبع: قم فردا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار