آب شرب 170 روستای فارس مناسب نیست

مدیرعامل آبفای روستایی استان فارس با اشاره به اینکه آب ۱۷۰ روستای استان از کیفیت مناسب برای شرب برخوردار نیست، گفت: کیفیت آب روستاهای استان فارس با ۸۳ دستگاه آب شیرین‌کن کنترل می‌شود.
کد خبر: ۶۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 22 July 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:علی بوستانی با اشاره به اینکه آب 170 روستای استان فارس از کیفیت مناسب برای شرب برخوردار نیست، اظهار داشت: 83 دستگاه آب شیرین‌کن کیفیت آب روستاهای استان فارس را کنترل می‌کند و نزدیک به 15 تا 20 دستگاه آب شیرین‌کن دیگر باید راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه هزینه راه‌اندازی هر دستگاه آب شیرین بسته به ظرفیت آن برای تولید آب است، گفت: ظرفیت تولید آب در شبانه‌روز توسط این 83 دستگاه از 5 مترمکعب تا 700 مترمکعب است و هزینه نصب یک دستگاه آب شیرین‌کن با تجهیزات موجود 35 میلیون تومان است.

مدیرعامل آبفای روستایی استان فارس افزود: نحوه توزیع آب‌ شیرین‌کن‌ها براساس جمعیت روستاها است و در حال حاضر 36 هزار خانوار از آب حاصل از دستگاه‌های آب شیرین‌کن بهره‌مند می‌شوند.

بوستانی خاطرنشان کرد: عمده آب شیرین‌کن‌ها در شهرستان‌های جنوبی و شرقی و یک دستگاه در مرودشت و 2 دستگاه در شیراز نیز نصب شده است.

وی تصریح کرد: خشکسالی‌ها و افت سفره‌های زیرزمینی علاوه بر اینکه کمیت آب را تهدید می‌کند، منجر به کاهش کیفیت آب نیز می‌شود و به همین دلیل استفاده از سیستم‌های نوین برای تصفیه آب در دستور کار اداره کنترل کیفیت آبفای روستایی استان فارس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار