دیدگاه‌های سیاسی در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی تاثیرگذار نباشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: دیدگاه‌های سیاسی نباید در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۶۳۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 04 August 2018
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: دیدگاه‌های سیاسی نباید در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی تاثیرگذار باشد.

به گزارش مهر، علیرضا درویش نژاد در نشست با هنرمندان شهرستان بهار از تلاش برای ایجاد ارتباط دوسویه بین اهالی فرهنگ و هنر و ارشاد خبر داد و گفت: نقش هنرمندان در کیفیت بخشی به امور قابل انکار نیست کمااینکه از پیشنهادات سازنده این قشر استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کار در حوزه فرهنگ و هنر نیازمند دید وسیع است چراکه هنر جای بسته نگری نیست، گفت: هنری که در قالب چارچوب قوانین جمهوری اسلامی است باید مورد حمایت قرار بگیرد.

درویش‌نژاد پیشگیری از موازی‌کاری‌ها را نیازمند برنامه ریزی کلان دانست و عنوان کرد: در حالی که فرهنگ حوزه‌ای تخصصی است، اما متأسفانه هرکس خود را در این حوزه صاحب‌نظر می‌داند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر تلاش برای ایجاد فضای باز فرهنگی و هنری عنوان کرد: دیدگاه‌های سیاسی نباید در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی تاثیرگذار باشد.

وی حفظ کرامت انسانی را در صدر اهداف مجموعه ارشاد همدان برشمرد و بابیان اینکه محدودیت‌های مالی انکارناپذیر است، اما نباید محدودیت فکری داشته باشیم، گفت: باید با ابتکار، نوآوری و خلاقیت برنامه‌های فاخر و تأثیرگذار اجرا کرد.

درویش‌نژاد باتاکید بر حمایت از مؤلفان و هنرمندان بومی؛ کاهش دغدغه اهالی فرهنگ و هنر و ایجاد فضای مناسب برای کشف و شکوفایی استعدادهارا از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: هنرمندان و اهالی فرهنگ بازوی توانمند ارشاد هستند.

وی افزود: یکی از سیاست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تمرکززدایی از مرکز استان و برگزاری برنامه‌های مختلف در سطح شهرستان هاست.
امام جمعه شهرستان بهار نیز در این جلسه گفت: شهرستان بهار در زمینه تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی و عملیاتی شدن مصوبات عملکرد قابل توجهی دارد.

حجت الاسلام حبیب الله حاتم نیا افزود: شورای فرهنگ عمومی در شهرستان بهار و شهر‌های لالجین، صالح آباد و مهاجران به صورت منظم برگزار شده و خروجی خوبی دارد.

فرماندار شهرستان بهار نیز در این نشست گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان حمایت می‌شود.

احسان قنبری با بیان اینکه شهرستان بهار از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: باید با تعامل و همکاری بین دستگاه‌های شهرستان، برنامه‌های مختلف فرهنگی به بهترین شکل در بهار برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار