برگزاری عصری با شعر و خاطره در حوزه هنری مازندران

عصری با شعر و خاطره «آن را که خبر شد...» در ایام هفته دفاع مقدس در حوزه هنری مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 28 September 2017
به گزارش تابناک : مراسم عصری با شعر و خاطره چهارشنبه‌شب که به کوشش دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری مازندران و با حضور جمعی از شاعران و ادیبان استان برگزار شد، علی‌اکبر محمدپور از یادگاران دفاع مقدس به بازگویی گوشه‌هایی از خاطرات خود پرداخت.
میثم رنجبر مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری مازندران در ابتدای این نشست، انگیزه برگزاری این محفل را رویارویی شاعران با رزمندگان دوران دفاع مقدس و آشنایی بیشتر با فضای جنگ و رخدادهای معنوی آن دوران برشمرد و در ادامه ابراز امیدواری کرد که با این چنین برنامه‌هایی هنرمندان شناخت و انگیزه‌های لازم برای تولید آثار ارزشی را دریافت کنند.
در ادامه این محفل علی‌اکبر محمدپور از یادگاران دفاع مقدس با بازگویی برخی خاطراتش گفت: در ایام دفاع مقدس حوادثی رخ می‌داد که امروزه شاید برای برخی قابل باور نباشد، حال آن که این شما شاعران و هنرمندان هستید که با بیان شیوا و هنرمندانه‌تان می‌توانید به بازگویی و ترسیم آن رشادت‌ها همت کنید.
وی افزود: فضای آن سال‌ها سراسر ایثار و رشادت و معجزه بوده و شناخت آن دوران و آن انسان‌های وارسته مستلزم ساعت‌ها مطالعه و برگزاری محافل بسیاری است.
سینا دلشادی رئیس حوزه هنری مازندران در بخشی از این برنامه هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای برگزاری چنین جمع‌هایی برشمرد و گفت: اگرچه هنرمند همواره در تمام زمان‌ها باید جهت افزایش آگاهی و دانش خود به عنوان ماده خام تولید اثر فاخر بکوشد اما این مناسبت‌ها می‌تواند برای مرور برخی دانسته‌ها و طرح سؤالات و رسیدن به پاسخ‌ها و ایجاد حس و انگیزه، بسیار غنیمت و کارگشا باشد.
در ادامه این نشست شعر و خاطره، شاعران حاضر به خوانش چندی از آثار خود پرداختند و در پایان از راوی این محفل، علی‌اکبر محمدپور تجلیل شد.
این نشست از سری برنامه‌های هفته دفاع مقدس حوزه هنری مازندران بوده است.






منبع : فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار