امنیت شغلی دهیاران جای آزمون وخطا نیست

دولت در طول 4 سال برای دهیاران هزینه های زیادی را در راستای آموزش و توجیه آنان به شغلشان متحمل شده و جابجایی دهیاران هر 4 سال یکبار خسارات زیادی را متوجه دولتمردان می کند .
کد خبر: ۴۸۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰ 30 August 2017
تابناک ایلام رضا آزادی ::در نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره به نقش و جایگاه مردم به نگاه احترام و عزت نگریسته شده است و یکی از نمونه های بارز و درخشان این موضوع تشکیل شوراهای اسلامی و دهیاریهاست.

در مدیریت نوین روستایی و واگذاری امورات روستاها به مردم و توسعه زیر ساخت ها در تمام زمینه ها، دهیاران نقش مهمی داشته و دارند و با گذشت زمان و کسب تجربیات مختلف مهارت هایی را در مدیریت صحیح روستاها کسب و تجربه کرده اند.

دهیاران در طول تصدی مسئولیت خود تواناییهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی روستاها را شناسایی کرده اند و با مطالعه دقیق پتانسیل های موجود در جهت رشد و شکوفایی همه جانبه در سطح روستاها گام های موثری برداشته اند و این تجربه ها می تواند بطور مداوم در بهبود وضعیت روستاها نقشی مفید و اثر گذار داشته باشد.

شوراها و دهیاری ها توانسته اند خلا مدیریت در روستاها را پر کنند و دهیاران نیز با نگاه ویژه و خاص دولت توانسته اند خدمات مفید و چشمگیری را علیرغم محدودیت های مالی در سطح کلی روستاها انجام بدهند و با پیگیری ها و مراجعات مکرر به مدیران اجرایی و نظارتی خواسته های بحق مردم را فریاد زده و در برابر این همه تلاش و کوشش از کمترین حقوق ودریافتی بهره مند شده اند .اما شیرینی و لذت خدمت به طایفه و زادگاه خود را بر تلخی دریافتی های مادی ترجیح داده اند.
با برگزاری هر 4 سال یکبار انتخابات در شهرها و روستا ها و مشخص شدن منتخبین مردم انتخاب شهردار از مسائل مهم و روز کشور می شود و متاسفانه تعیین و انتخاب دهیاران و محرومیت ، مظلومیت و بلا تکلیفی خیل عظیم دهیاران که دارای تعهد، تجربه، تخصص و کارامدی هستند زیر سایه انتخاب شهرداران قرار می گیرد.

اگر نگاه قومی و قبیله ای در انتخاب دهیاران لحاظ نگردد و تجربه و تخصص در اولویت ملاک انتخاب آنان قرار گیرد ،قطعا اشخاصی که یک دوره و حتی بیشتر تجربه این مسئولیت مهم را داشته اند ،باعث تسریع در رشد و توسعه روستاها می گردند .اگر شوراییان نگاه قومی و قبیله ای و طایفه ای بعنوان یک آفت اجتماعی را لحاظ کنند ،مطمئنا عقب ماندگی در روستا را رقم خواهند زد.
دولت در طول 4 سال برای دهیاران هزینه های زیادی را در راستای آموزش و توجیه آنان به شغلشان متحمل شده و جابجایی دهیاران هر 4 سال یکبار خسارات زیادی را متوجه دولتمردان می کند .
براین اساس ،می طلبد دولت دوازدهم که وعده ارسال لایحه  حمایت از امنیت شغلی دهیاران را در دوران تبلیغات انتخاباتی را داده است ،با ارسال سریع و به موقع این لایحه به مجلس شورای اسلامی، زمینه خدمات رسانی مناسب تر و بهتر را با دهیاران باتجربه و کارآمد فراهم نماید. زیرا امروزه دیگر خدمت رسانی و رشد شاخص های مهم در سطح جامعه بین شهر و روستا تفاوتی وجود ندارد و قطعا عقب ماندگی روستاها و مهاجرت جوانان به شهر ها می تواند به معضلی برای مدیران ودولتمردان تبدیل گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار