با حضور قضات عالی‌رتبه قضایی و ماموران نیروی انتظامی

شیر سوخت مازوت نیروگاه منتظرقائم واقع پلمب

اعتراض‌ها به نماز جمعه نیز رسید و امام جمعه شهرستان فردیس در خطبه های دوم نماز از وزیر نیرو و مسئولان البرز خواست هر چه برای مشکل آلایندگی نیروگاه منتظر قائم فکر اساسی داشته باشند.
کد خبر: ۴۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 10 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: نیروگاه منتظر قائم در اوایل انقلاب و با هدف تامین بخشی از برق مورد نیاز کشور احداث شد.
در آن زمان احداث و بهره‌برداری از این نیروگاه به عنوان اقدامی بزرگ در عرصه صنعتی کشور به شمار می رفت، اما رفته رفته با پیشرفت تجهیزات و دانش روز، مستهلک شدن بخشی از تجهیزات مورد استفاده در نیروگاه فوق و بالاخره بزرگ تر شدن شهرها و نزدیکی این نیروگاه به مناطق مسکونی به تهدیدی جدی برای سلامتی مردم تبدیل شد.
به صورتی که رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس اعلام کرده است که این نیروگاه به عنوان مهمترین تهدید زیست محیطی استان شناخته می‌شود.
آلاینده بودن این نیروگاه مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرد و حتی یکی از اعضای شورای شهر کرج گفته بود که مردم ندانسته گازهای سمی تولید شده توسط این نیروگاه را استنشاق می‌کنند.
اعتراض‌ها به نماز جمعه نیز رسید و به عنوان نمونه در تاریخ شانزدهم اسفند ماه سال گذشته حجت الاسلام علی اکبر ایمانی امام جمعه شهرستان فردیس در خطبه های دوم نماز از وزیر نیرو و مسئولان استان البرز خواست هر چه برای مشکل آلایندگی نیروگاه منتظر قائم در فردیس فکر اساسی کنند.
وی گفت: مردم فردیس سال‌هاست با این مشکل آلودگی هوا مواجه هستند.
در پایان نماز سیاسی و عبادی جمعه فردیس نیز مردم طومار بزرگ کاهش آلودگی هوا در شهرستان فردیس را امضاء کردند.
حال خبرهای خوشی برای مردم به گوش می‌رسد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس استان البرز از پلمب شیر سوخت مازوت نیروگاه منتظرقائم واقع در این شهرستان خبر داد.
مرتضی شکوری افزود: با حضور مسئولان قضایی و اجرایی استان در محل نیروگاه منتظر قائم شیر شبکه اصلی انتقال سوخت مازوت و 12 مخازن فرعی بسته شد.
وی ادامه داد: سالانه 500 میلیون لیترسوخت مازوت در این بخش مصرف می شد که نیروگاه منتظر قائم را به مهم ترین کانون آلاینده استان البرز تبدیل کرده بود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس بیان داشت: فعالیت بخش‌هایی از این نیروگاه با سوخت مازوت در فصل سرما و زمان وارونگی هوا، مشکل آلودگی هوا دراستان های البرز و تهران را مضاعف می کرد.
وی اظهار داشت: سال های متمادی درامر تامین سوخت استاندارد مورد نیازاین نیروگاه کوتاهی صورت گرفته بود اما امسال همزمان با هفته محیط زیست با دستور مراجع قضایی شیر مازوت این نیروگاه را قطع کردیم.
شکوری گفت: ازامروز نیروگاه منتظر قائم شهرستان فردیس استان البرز بطور کامل از سوخت پاک و گاز طبیعی استفاده می کند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس یادآور شد که بارها مردم و مسئولان البرز از وضعیت آلایندگی نیروگاه منتظر قائم گلایه داشتند که امروز خواسته آنها تحقق یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار