توصیه مقام معظم رهبری به رئیس کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به دیدارش با رهبر انقلاب گفت: در یکی از ملاقات‌هایی که محضر رهبر انقلاب حضور یافتم، ایشان فرمودند این سرکشی‌هایی که شما در سفرهای استانی‌تان به خانه‌های محرومان می‌کنید، نباید ترک شود.
کد خبر: ۴۳۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲ 12 June 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب در دیدار با سران قوا و مسئولان کشور همه‌ مسئولان را به کار فوق‌العاده و مضاعف و نشناختن شب و روز در کار برای رسیدگی به محرومیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی سفارش ‌کردند.

در این میان کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) به عنوان نهادی که وظیفه‌ مستقیم رسیدگی به محرومان را ‌دارد و بیش از سایر نهاد‌های اجتماعی با مساله‌ محرومیت مرتبط است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به همین بهانه پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری گفت‌وگویی با پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام داده که او در این گفت‌وگو از سفارش و تاکید مقام معظم رهبری برای سرکشی به محرومان گفته است.

به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، حضرت آقا در روزهای ابتدایی به ما توصیه داشتند که راه تغییر و تحول را بازکنیم. در ملاقات‌های حضوری هم با حضرت آقا،ایشان بصراحت به چند مورد از جمله چابک‌سازی، غیراداری شدن امداد، انقلابی عمل کردن امداد، تحرک بیشتر امداد و خدمت سریع و بی‌منت به مددجو تأکید کردند.

فتاح در بخشی از این گفت‌وگو می‌گوید: حضرت آقا در جایی فرمودند کاری بکنید که بیماران جز رنج بیماری، دیگر درد هزینه‌ درمان را نداشته باشند. برای همین کمیته‌ امداد، اقشار تحت حمایت خود را علاوه بر بیمه‌ اجتماعی، بیمه‌ تکمیلی هم کرده است. افراد تحت پوشش کمیته‌ امداد پس از60 سالگی مانند تامین اجتماعی و با همان مقررات، حقوق بازنشستگی می‌گیرند. این اقدامات کمیته‌ امداد در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است. البته همه‌ اینها به لطف خدا انجام شده و واقعا عظمت و افتخار نظام است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به توصیه رهبری مبنی بر محرومیت‌زدایی، گفت: حضرت آقا در روزهای ابتدایی به ما توصیه داشتند که راه تغییر و تحول را بازکنیم.

همچنین در یکی از ملاقات‌هایی که محضر ایشان حضور یافتم، این جمله را با صدای بلند فرمودند که آقای فتاح این سرکشی‌هایی که شما در سفرهای استانی‌تان به خانه‌های محرومان می‌کنید، نباید ترک شود. هرکاری داشتید، این کار را ترک نکنید. پس از این سفارش و تأکید آقا در کمیته امداد دستور داده شد تا آنجا که می‌شود معاونان و مدیران به خانه‌ افراد تحت پوشش بروند و از نزدیک مشکلات آنان را ببینند. یک روزی در محضر آقا بودیم، نماز ظهر و عصر را که خواندیم، ایشان با همه سلام و احوالپرسی کردند، به ما که رسیدند فرمودند: «آقای فتاح چه خبر؟» بنده عرض کردم: آقا همه تلاش‌مان را داریم می‌کنیم. آقا فرمود: «همین درست است. یعنی این‌که تا آنجا که می‌توانیم سعی‌مان را ‌کنیم.»
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار