شروع ساخت شهری روی آبهای خلیج فارس

وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت شهر جدید روی دریا در اطراف لار و لامرد طی چهارشنبه هفته جاری به صورت رسمی خبر داد و گفت: به دنبال توسعه بنادر کشور و ارتقای زندگی در شهرهای ساحلی کشور هستیم.
کد خبر: ۳۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 25 May 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:عباس آخوندی در بیست و سومین همایش ارگان‌های دریایی اظهار کرد:‌ خطوط کشتیرانی جهانی به‌طور مستقیم به ایران تردد دارند و سال گذشته 8 خظ کشتیرانی بین المللی به صورت مستقیم به بنادر کشورمان تردد خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به مزیت‌های حضور خطوط کشتیرانی بین المللی در ایران تصریح کرد: کاهش قیمت تمام‌شده و امکان ترانزیت کالا با قیمت مناسب بین غرب و شرق از جمله مزایای حضور خطوط کشتیرانی بین المللی در کشورمان است.

وی در ادامه با بیان این‌که در کنار فراهم آوردن شرایط حضور کشتیرانی‌ها در بنادر کشور به دنبال توسعه بنادر هم بوده‌ایم، یادآور شد: در این راستا توسعه فاز 3 بندر شهید رجایی با 500 میلیون دلار اعتبار در دستور کار قرار گرفته، ضمن آن‌که بندر چابهار نیر با 480 میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در حال تامین تجهیزات فاز 2 بندر شهید رجایی هستیم، گفت:‌ به‌دنبال این هستیم تا بتوانیم پس‌کرانه‌ها را نیز توسعه دهیم.

آخوندی با اعلام این‌که چهارشنبه هفته جاری کار ایجاد یک شهر جدید جنوبی در اطراف لار و لامرد روی دریا آغاز می‌شود، افزود:‌ با این کار می‌خواهیم کیفیت زندگی در بنادر کشور را ارتقا دهیم و فقط به بخش حمل‌ونقل دریایی اکتفا نخواهیم کرد.

وی همچنین از طراحی مجدد قطعات 2 و 3 آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: تک نرخی شدن بنزین تاثیری روی قیمت بلیت وسایل نقلیه عمومی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار