مسابقات استانی طرح ملی دادرس در مدارس کیش اجرا شد

مسابقات «امداد دانش آموزی» با نام «طرح ملی دادرس» به همت جمعیت هلال احمر و همکاری آموزش و پرورش در مدارس کیش اجرا شد.
کد خبر: ۳۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 21 May 2015
به گزارش تابناک و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کیش پرس، دکتر محسن آسوبار رئیس جمعیت هلال احمر کیش در تشریح این طرح گفت: ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت هر سال در تقویم کشور با نام هفته هلال احمر نامگذاری شده است که در این هفته جمعیت هلال احمر به معرفی فعالیت‌های خود به صورت عملی و تئوری در راستای تشریح اهداف این سازمان می‌پردازد.

وی با بیان اینکه برای هر روز در هفته برنامه خاصی از سوی این جمعیت در نظر گرفته شده است افزود: در روز اول اهدای خون توسط داوطلبان، ویزیت رایگان در محل مسجد خاتم الانبیا و شرکت در مراسم نماز توسط داوطلبان ملبس به لباس جمعیت از جمله برنامه‌هایی است که برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کیش در توضیح طرح ملی دادرس اظهار کرد: این طرح با عنوان «دادرس» به معنای «دانش آموز آماده در روزهای سخت» در مدارس دوره اول دبیرستان به اجرا در می‌آید تا دانش آموزان با یادگیری اقدامات و کمک‌های اولیه بتوانند در بحران‌ها و حوادث سخت ابتدا جان خود و خانواده سپس کسانی را که به کمک آن‌ها نیاز دارند نجات دهند و در آینده در سیستم امدادی به صورت جدی فعالیت کنند.

به گفته دکتر محسن آسوبار طرح ملی دادرس برای اولین بار است که در جزیره کیش و در ۷ مدرسه (۳ مدرسه پسرانه و ۴ مدرسه دخترانه) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در دو بخش تئوری که دارای ۲۰ سوال است و بخش عملی که در آن دانش آموزان در زمان مقرر اقدام به برپایی چادر امداد و نجات، احیای قلبی، درمان خونریزی و پانسمان، انجام پانداژ و حمل بیمار از محل حادثه خواهند کرد.

جمعیت هلال احمر در بخش جوانان کیش دارای ۳۰۰ عضو است که در سال گذشته ۵۰ عضو داشته است و اینک به ۳۰۰ عضو افزایش یافته است.

برگزیدگان این مسابقات در مراسم روز چهارشنبه که به مناسبت تقدیر از نوروزبانان بی‌نوروز جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود تقدیر خواهند شد. علاوه بر این به تمامی شرکت کنندگان در این طرح هدایایی از سوی جمعیت هلال احمر کیش اهدا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار