مدل مسجد-دولت-محله در شیر پیاده سازی شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اعضای شورای شهر شیراز حاکمیت فضای اندیشه و تفکر اسلامی را سرلوحه فعالیت خود در شورا قرار دهند.
کد خبر: ۳۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ 19 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:غلامعلی ترابی، عصر دوشنبه در نود و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: باید همت کنیم و فکرمان را به کار گیریم و مدل های جدید دینی برای کار و زندگی ارایه دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، شیراز در طول تاریخ دارالعلم بوده ادامه داد: شهری که دارالعلم است باید با یک ساماندهی مناسب ظرفیت موجودش را آزاد کرد و با راه اندازی حلقه های پژوهشی و مطالعاتی حول شورای شهر نقش نخبگان شیراز را در تدوین یک مدل جامع زندگی اسلامی فراهم نماید.

او گفت: در این مدل نقش کار، مسکن و مسجد و دیگر سازمان ها باید متناسب با الگوی اسلامی شکل بگیرد.

ترابی افزود: به نظر می رسد آوردن و درگیر کردن فضای عمومی مردم شیراز بخصوص نخبگان برای تدوین و اصلاح نحوه زندگی عمومی اساسی ترین کار شورا است.

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: امروز با تقویت مساجد و ارتباط آنها با مراکز و سازمانها می توان حل مسائل عمومی را راحت تر کرد.

وی اضافه کرد: مدل مسجد- دولت- محله می تواند پس از تدوین در شورا در شیراز آزموده شود و بعد به کل ایران اسلامی ارایه شود.

ترابی گفت: باید بتوانیم در شهر شیراز فضای تولید فکر مبتنی بر ارزش های اسلامی را زنده کنیم و این کار با احیای گفتمان انقلاب اسلامی و تبلیغ آن توسط اعضای شورا خیلی موثر خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار