تعلیم و تربیت وظیفه ای ملی است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تعلیم و تربیت در جامعه تنها وظیفه نهاد آموزش و پرورش نیست،افزود: تعلیم و تربیت وظیفه ای ملی و فراسازمانی برای تحقق جامعه ای صالح است.
کد خبر: ۳۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 11 May 2015
به گزارش ایرنا، اسفندیار چهاربند در نخستین همایش سراسری «حیات طیّبه» نقش و جایگاه خانواده و مدرسه بر تحقق مراتب انسانی، که در آموزش و پرورش منطقه 5 تهران برگزار شد، تاکید کرد: ایجاد جامعه صالح هدف استقرار نظام اسلامی است و همه دستگاه ها وظیفه دارند تا برای تحقق جامعه صالح تلاش کنند.

وی گفت: نظام تعلیم و تربیت، سازمان های مردم نهاد را نیز در برمی گیرد تا اینکه جامعه صالح مستقر شود.

چهاربند در ادامه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش شهر تهران از سال گذشته محورهای سند تحول بنیادین را بین 19 منطقه در قالب دبیرخانه تحقق این سند تقسیم کرده است.

وی افزود: تاکنون 14 منطقه به وظایف خود در این حوزه عمل کرده اند و تا پایان خردادماه سایر مناطق آموزش و پرورش شهر تهران نیز به وظایف خود عمل می کنند.

وی با بیان اینکه برای ترویج گفتمان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قدم های موثری برداشته شده، ادامه داد: به عنوان نمونه منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان دبیرخانه ترویج آزاداندیشی در تلاش است که نقشی در ترویج گفتمان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایفا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: موضوع تحول یکی از کلیدواژه های این گفتمان است و وقتی که جامعه به موضوع تحول واقف نباشد، خود مانعی در این راه می شود.

چهاربند یادآور شد: از زمان استقرار نظام جمهوری اسلامی اصلاحاتی در نظام آموزشی کشور با هدف ایجاد جامعه صالح انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: بر این اساس شورای انقلاب فرهنگی ایجاد شد تا متناسب با برنامه های توسعه راهکارهای ممکن را عملیاتی کنیم.

وی تاکید کرد: وی با اشاره به نخستین همایش «حیات طیبه» افزود: اقشار مختلف؛ فرهنگیان، دانشگاهیان، کارشناسان آموزش و پرورش و اولیای دانش آموز با ارایه 280 مقاله در این همایش شرکت کردند.

نخستین همایش سراسری «حیات طیبه» نقش و جایگاه خانواده و مدرسه در تحقق مراتب انسانی با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محمد فاضل مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارت آموزش و پرورش، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در سالن امام علی(ع) آموزش و پرورش منطقه 5تهران برگزار و از برگزیدگان این همایش تقدیر شد.

فراخوان نخستین همایش سراسری نقش و جایگاه خانواده و مدرسه بر تحقق مراتب انسانی با عنوان «حیات طیّبه» فروردین ماه سال جاری منتشر شد.

نقش آموزش و پرورش در تحقق حیات طیبه، نقش خانواده در دستیابی به حیات طیبه، نحوه تعامل خانه و مدرسه در دستیابی به حیات طیبه، موانع تربیتی تحقق حیات طیبه در متربّیان تلاش نهادهای غیررسمی در امر تربیت و دستیابی به حیات طیبه و نقش ساحت های تربیتی 6گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تحقق حیات طیبه از جمله محورهای نخستین همایش سراسری «حیات طیبه» عنوان شده بود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار