مسؤول اردویی سپاه ناحیه امام صادق(ع) آبیک خبر داد

بازسازی واقعه غدیر خم در آبیک/ قبول مصداقی ولایت فقیه پیام مهم غدیر است

مسؤول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک از بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 18 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، علی نجاران در گفت‌وگو در با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: بازسازی واقعه غدیرخم همزمان با عید سید غدیرخم برای سومین سال متوالی در شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

وی افزود: بازسازی واقعه غدیرخم صبح روز دوشنبه 29 شهریور ماه سال جاری ساعت 10 صبح در شهرک بعثت جنب ساختمان ادارات شهید علی اکبری، پایین‌تر از مسجد محمد رسول‌الله‌(ص) در محل یک‌شنبه بازار به نمایش عموم در می‌آید.

مسؤول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه ناحیه امام صادق‌(ع) شهرستان آبیک ادامه داد: توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان علیه اسلام از روز عید غدیر و پس از معرفی امام علی(ع) به عنوان جانشین وصی و امام پس از ایشان  طراحی شد و پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) مصیبت‌های فراوانی بر اهل‌بیت‌(ع) وارد شد.

نجاران اضافه کرد: عید سعید غدیرخم از اعیاد بزرگ و مهم مسلمانان به ویژه شیعیان  است چراکه پیامبر اسلام(ص) در این روز امام علی(ع) را به عنوان جانشین امام و وصی پس از خود تعیین و معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: نمایش واقعه تاریخی بازسازی غدیرخم به دلیل اینکه برای آحاد جامعه اعم از پیر و جوان  قابل لمس‌تر است در اذهان باقی می‌ماند و سبب آشنایی مردم با این واقعه تاریخی می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: بازسازی واقعه غدیرخم با همکاری فرمانداری آبیک، اعضای شورای شهر و شهرداری آبیک، اعضای شورای اداری شهرستان آبیک و سپاه ناحیه امام صادق(ع) این شهرستان برای عموم مردم به نمایش  گذاشته می‌شود.

مسؤول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک افزود: واقعه تاریخی غدیرخم از سوی یک گروه نمایشی استان قزوین با حضور حدود 150  بازیگر به همراه احشامی چون شتر و اسب برای مردم شهرستان آبیک به نمایش در می‌آید.

نجاران، قبول ولایت فقیه به صورت مصداقی و مفهومی را  پیام مهم غدیر به مسلمانان و شیعیان دانست و خاطرنشان کرد: در عصر غیبت امام زمان(عج) که حجت خدا بر روی زمین است، مقام معظم رهبری به عنوان  حضرت مسلم(ع)، امام حسین(ع) اداره امور مسلمانان را بر عهده دارد که تبعیت از ایشان ضروری است.

وی اذعان کرد: اجرای برنامه‌های مذهبی مانند بازسازی واقعه غدیرخم با توجه به تبلیغات سوء وهابیت خبیث و دشمنان اسلام علیه اهل‌بیت(ع) و تحریف تاریخ مذهبی امری لازم و ضروری است.

این مسؤول افزود: شاید بسیاری از افراد جامعه فرصت مطالعه کتاب در زمینه واقعه غدیر را نداشته باشند و یا به دلیل نداشتن سواد و اینترنت و بلد نبودن استفاده از آن نتوانند واقعه غدیر را درک و لمس کنند.

مسؤول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک ادامه داد: بازسازی واقعه غدیرخم در قالب نمایش برای مردم، قابل لمس‌ترین ابزار برای شناساندن و تبیین این واقعه تاریخی است.

نجاران اضافه کرد: غدیر مکانی بین مکه و مدینه و محل تلاقی کاروان‌های مسلمانان بود که به عنوان بهترین نقطه پیامبر خاتم(ص) پیام بزرگ الهی یعنی جانشینی، وصی و امام بودن امام علی(ع) پس از خود را برای همگان در حجةالوداع اعلام کرد.

وی با اشاره به حدیت ثقلین و به امانت گذاردن قرآن کریم و اهل‌بیت(ع)، می‌طلبد که آحاد جامعه به این دو ریسمان الهی چنگ زده و در حفظ این دو امانت رسول‌اکرم‌(ص)، کوشا باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار