دریافت مالیات تنها راه اداره کشور است

معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نیاز خود به نفت را کاهش دادند و تنها راه اداره کشور دریافت مالیات است.
کد خبر: ۲۷۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 09 August 2016
محمدرضا واعظ مهدوی معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه در دومین روز از سی و سومین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار داشت: کارشناسان معتقدند که از نسل فعلی امیدی نیست و باید نسل آینده که اکنون در مدارس هستند را فعال کرد.
 
وی با اشاره به شاخص‌های بین‌المللی در حوزه نظام آموزشی خاطرنشان کرد: دستاوردهای ایران بعد از انقلاب بسیار درخشان بود و میزان توسعه شاخص انسانی، پیشرفت داشت و در کارایی بعد از کره جنوبی رتبه دوم را داریم.
 
واعظ مهدوی با بیان اینکه در شاخص‌های بین‌المللی کشورها به پنج گروه تقسیم شده‌اند، گفت: ایران از کشورهای متوسط به گروه دوم ارتقا پیدا کرده که به لحاظ پیشرفت، یک شکل‌دهی سرمایه انسانی و آموزشی داشته است.
 
معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تلاش دولت حاضر برای ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و کنترل تورم، تمرکز دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه نیروهای آموزش و پرورش به عنوان دستمزدبگیران هستند، اگر قرار باشد بدترین اتفاق برای این گروه رخ دهد، افزایش تورم است.
 
وی افزود: کنترل تورم، بهبود روابط خارجی و تأمین شاخص‌های امنیت ملی و ثبات کشور از اولویت‌های دولت کنونی محسوب می‌شود و در این چارچوب، نگاه عدالت‌محور می‌گوید هر کاری انجام می‌دهید برای همگان باشد.
 
واعظ مهدوی با اشاره به اینکه استراتژی دولت، بالا بردن ضریب حقوق برای تمام کارکنان است، گفت: هر منابعی که داریم بسیج می‌کنیم تا بتوانیم این ضریب حقوق را برای همگان بالا ببریم.
 
وی با اشاره به اینکه بودجه کل کشور 267 میلیارد تومان تعیین شد، اما این عدد در مجلس به 294 هزار میلیارد تومان رسید، اظهار داشت: پس از آن شاید یک هفته سعی می‌کردیم ببینیم که آیا می‌توانیم از این 267 میلیارد درآمد حاصل کنیم که بتوانیم حقوق بازنشستگان، هزینه‌های آموزش و پرورش، هزینه‌های بهداشت و درمان، بنیاد شهید، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی را با این مقدار پرداخت کنیم؟
 
معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه سالانه 40 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته از محل فروش نفت 53 هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم که اگر تمام پیش‌بینی حاصل از فروش نفت حاصل شود، یک سوم کل بودجه کشور تأمین می‌شود.
 
وی افزود: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نیاز خود به نفت را کاهش دادند و تنها راه اداره کشور، دریافت مالیات است که اگر از این طریق درآمد به دست نیاوریم به مشکل می‌خوریم.
 
وی خطاب به رؤسا و مدیران آموزش و پرورش کشور گفت: دانش‌آموزان را به نحوی بار بیاورید که مالیات را پول زور نپندارند و ممکن است سخت باشد اما چاره‌ای نیست و سیستم باید به این روش اداره شود.
 
واعظ مهدوی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت، برآورد حاصل از بودجه کشور را 244 هزار میلیارد تومان می‌داند، در حالی که وزارت اقتصاد این عدد را 214 هزار میلیارد تومان عنوان کرده است، گفت: اگر براساس پیش‌بینی‌ها این مقدار قابل وصول باشد، از همین الان باید هزینه‌ها را کاهش دهیم.
 
وی در پایان گفت: دولت در خصوص موضوع پیش‌دبستانی، ورزش، عملکرد سرانه مدارس، انسداد مبادی بی‌سوادی، تکمیل فضاهای کمبود آموزشی و تعادل بخشیدن به فضاهای مورد نیاز اهتمام دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار