ارائه فکت شیت از سوی دولت اشتباه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر خلاف منتقدان دولت گفت: تیم دیپلماسی ایران، ملزم به ارائه فکت شیت نیست.
کد خبر: ۲۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲ 22 April 2015
تابناک فارس به نقل از خانه ملت:نوذر شفیعی با بیان اینکه صحبت‌های شفاهی تیم مذاکره کننده را می‌تواند فک شیت دانست، اظهار داشت:صحبت‌های محمد ظریف وزیر امور خارجه کشور و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور درباره مذاکرات لوزان و بیانیه توضیحات شفاهی ارائه کردند که می‌توان آن را فکت شیت دانست و می‌توان توضیحات را گزاره برگ شفاهی تلقی نکرد.

نماینده مردم ممسنی در مجلس نهم شورای اسلامی در ادامه گفت: برخی منتقدین تاکید دارند چون آمریکا فکت شیت ارائه کرده است ایران هم باید چنین کاری انجام دهد. من از این دوستان سوال می‌کنم آیا هر کاری که آمریکا انجام می‌دهد ما هم باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه آمریکا در ارائه فکت شیت اشتباه کرده است، توضیح داد: آمریکایی‌ها روی موضوعی فکت شیت نوشتند که الزامی برای آن وجود ندارد و تنها ارائه چارچوبی برای آینده بود.

شفیعی افزود: ارائه فکت شیت از طرف مذاکره کنندگان از این لحاظ که ممکن است در زمان توافق نهایی تغییراتی بر چارچوب اعمال شود اشتباه است. در زمان تهیه توافقنامه نیاز داریم که انعطاف نشان دهیم و فکت شیت این انعطاف را محدود می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: تاکید می‎کنم دولت الزامی به ارائه فکت شیت ندارد چرا که این کار اشتباه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار