توافق با سرمایه‌گذاران چینی برای بازیافت نخاله‌های ساختمانی در البرز

کد خبر: ۲۴۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲ 19 June 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از توافق با سرمایه‌گذاران چینی برای بازیافت نخاله‌های ساختمانی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که به ریاست سیدحمید طهایی عالی‌ترین نماینده دولت در این استان هم اکنون در حال برگزاری است، اخبار خوبی را به همراه داشته است.

در بخشی از این جلسه حسین محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز طی سخنانی اظهار داشت: در استان البرز روزانه حدود یک‌هزار و 700 تن زباله عادی تولید می‌گردد.

وی تصریح کرد: باید به این میزان تولید روزانه حدود پنج تن نخاله ساختمانی و هشت تن زباله بیمارستانی را هم اضافه کرد که رقم بسیار زیادی را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: این در حالی است که سالانه بیش از یک صد هزار تن پسماند صنعتی نیز به واسطه فعالیت کارخانه‌ها، صنایع بزرگ و کوچک و فعالیت چند شهرک صنعتی در البرز تولید می‌شود.

محمدی گفت: برای مدیریت و بازیافت این زباله‌ها باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم، در غیر این صورت آسیب و هزینه‌های جدی به مردم و استان البرز و به طور کلی کشور تحمیل می‌گردد.

وی اظهار داشت: برای تحقق این مهم بیش از 22 جلسه با حضور اعضای کارگروه مدیریت پسماند در استان البرز تشکیل شده و در تلاش هستیم با جذب سرمایه‌گذار برای مدیریت و بازیافت زباله‌های استان اقدامی جدی و عملی انجام دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: از جمله اقدامات انجام شده، جذب سرمایه‌گذارانی از کشور چین برای بازیافت نخاله‌های ساختمانی است که این اقدام با صدور مجوزهای قانونی نهایی شده است.

محمدی افزود: در حال حاضر در تلاش برای جذب سرمایه‌گذار از بخش خصوصی برای بازیافت و دفن زباله‌ها و پسماندهای صنعتی و بیمارستانی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار