معاون صنایع دستی اداره ‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان:

تولید صنایع دستی خانگی موجب بهبود معیشت خانواده ها می شود

معاون صنایع دستی اداره ‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان گفت: بانوان زنجانی با پرداختن به تولید صنایع دستی خانگی به معیشت خانواده کمک می کنند لذا در تلاشیم تا با ارائه آموزش های مناسب سطح تولید و ارزش افزوده ناشی از آن را افزایش دهیم.
کد خبر: ۲۴۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷ 16 June 2016
معاون صنایع دستی اداره ‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان با اشاره به حضور پررنگ بانوان زنجانی در عرصه تولید صنایع دستی خانگی اظهار‌ داشت: خوشبختانه بیشترین استقبال در حوزه تولید صنایع دستی مربوط به حوزه گلیم بافی است که خوشبختانه بانوان زنجانی در این حوزه مشارکت بالایی دارند.

محمود علیمحمدی افزود: بانوان زنجانی با پرداختن به تولید صنایع دستی خانگی به معیشت خانواده کمک می کنند لذا در تلاشیم تا با ارائه آموزش های مناسب سطح تولید و ارزش افزوده ناشی از آن را افزایش دهیم.
 
وی با اشاره به نوع آموزش های پیشبینی شده برای بانوان هنرمند استان گفت: آموزشهای تخصصی ارائه شده در حوزه تولید صنایع دستی بیشتر‌ در زمینه مینا کاری، ملیله کاری و قلم زنی برای بانوان بوده است.

علیمحمدی ادامه داد: بانوان روستایی بدلیل شرایط خاص مناطق روستایی بیشتر به تولید گلیم، البسه محلی و قلاب بافی می پردازند که ما در تلاشیم برای ارتقاء سطح بهره وری ایشان با ارائه آموزش های مناسب سطح توبید را افزایش دهیم.

وی افزود: رویکرد اصلی معاونت صنایع دستی اداره ‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان آموزش تخصصی و کسب مهارت و توانمندسازی بانوان در زمینه هنری است.

این مقام مسئول با تاکید بر حمایتهای ارائه شده از سوی این سازمان گفت: در بخش حمایتی، سازمان بعد از شناسایی بانوان فعال، پروانه تولید انفرادی و خانگی به آنها اختصاص می‌دهد و تسهیلاتی در زمینه محیط کاری و حضور در بازارچه و نمایشگاهها ارائه می‌کند.

معاون صنایع دستی اداره ‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان در پایان با اشاره تلاش این سازمان برای کاهش دغدعه های هنرمندان در حوزه اجرای فضا های تجاری اظهار داشت: در در تلاشیم تا برای کاهش دغدغه هنرمندان فضاهای بازار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌چه‌ای به شکل اجاره در اختیار هنرمندان قرار دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار