ثبت‌نام خانوارهای جدیدبرای یارانه ابلاغ نشده

استاندار همدان گفت: دستورالعمل ثبت‌نام خانوارهای جدید برای دریافت یارانه نقدی هنوز ابلاغ نشده است.
کد خبر: ۲۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 15 April 2015
استاندار همدان گفت: دستورالعمل ثبت‌نام خانوارهای جدید برای دریافت یارانه نقدی هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش تسنیم؛ محمدناصر نیک بخت در پاسخ به این سئوال که آیا دستورالعمل ثبتنام خانوارهای جدید برای دریافت یارانه نقدی به استان همدان ابلاغ شده است، اظهار داشت: هنوز دستورالعمل ثبت‌نام خانوارهای جدید برای دریافت یارانه نقدی به استان همدان نشده  و منتظر دستور دولت در این زمینه هستیم.

وی درباره زمان احتمالی برای ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام خانوارهای جدید برای دریافت یارانه نیز گفت: هنوز زمانی برای این موضوع مشخص نیست ولی به محض ابلاغ دستورالعمل، از طریق رسانه‌های استان اطلاع‌رسانی میشود تا افراد جامانده نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

نیک بخت در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه یارانه نقدی افراد پردرآمد چه زمانی حذف میشود نیز گفت: دستورالعمل حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد استان همدان نیز هنوز ابلاغ نشده و به محض ابلاغ این اقدام در استان عملیاتی میشود.

با توجه به تکلیف مصرح در بند "د" تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۹۴ کل کشور، دولت موظف است از فروردین ماه سال ۱۳۹۴، امکان ثبت‌نام تمامی افرادی را که موفق به ثبت‌نام در طرح دریافت یارانه نقدی نشده‌اند در فرمانداری‌های شهرستان‌ها فراهم کرده و از ماه بعد از ثبت‌نام، نسبت به پرداخت یارانه آنان اقدام کند.

براساس بند "ح" تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۹۴ کل کشور دولت موظف است یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند، خانوارهای پردرآمد به ‌تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می‌شود.

یک میلیون و ۷۸۰ هزار نفر در استان همدان برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کرده بودند که در حال حاضر ماهانه ۸۱ میلیارد تومان یارانه به این افراد پرداخت می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار