صندلی‌های خالی؛ دغدغه مدارس غیردولتی

رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: معمولا مدارس غیردولتی دغدغه خالی بودن صندلی‌های خود را دارند و به‌طور معمول از 75 مدرسه فقط ظرفیت 10 مدرسه تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۲۱۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 11 April 2016
علی مهدیلو در گفت‌وگو با ایسنا، در‌خصوص تعیین شهریه مدارس غیرانتفاعی، گفت: بر ‌اساس آیین‌نامه‌های موجود، آیتم‌های مختلفی در تعیین شهریه مدارس غیرانتفاعی دخیل هستند که نرخ حق‌التدریس کارکنان، بهای ارزش ساختمان، صندلی‌های خالی مدارس، ظرفیت مدرسه، هزینه‌های جاری، سهم موسسان و ... در این موارد دخیل هستند.
 
وی افزود: طبق موارد فوق، شهریه‌های ثابت سالانه مشخص می‌شود و برای تعیین شهریه کلاس‌های فوق‌برنامه نیز توسط انجمن اولیا و مربیان تعیین می‌شود و تا‌کنون مشکلی در خصوص شهریه‌های ثابت در این مدارس پیش نیامده است و میزان شهریه کلاس‌های فوق‌برنامه نیز با توجه به ساعات این برنامه‌ها مشخص خواهد شد.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته فقط یک مورد از مدارس غیرانتفاعی به دلیل رعایت نکردن برخی مقررات آموزشی تعطیل شده است؛ از این‌رو می‌توان گفت تخلفی در زمینه شهریه مشاهده نشده است.
 
رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان، در خصوص ثبت‌نام پیش از موعد مقرر برخی مدارس غیرانتفاعی و دریافت هزینه‌هایی به صورت علی‌الحساب از اولیاء، اظهار کرد: بیشتر مدارس غیرانتفاعی دارای پیش‌دبستانی هستند و معمولا نوآموزان پیش‌دبستانی خود را در مدارس ثبت‌نام می‌کنند ولی گاهی ممکن است دانش‌آموزی در کلاس اول این مدارس ثبت‌نام نکند و لذا برای جایگزین کردن آن نیازمند حضور دانش‌آموزان جدید هستند.
 
وی ادامه داد: مدارس غیرانتفاعی محدودیتی برای ثبت‌نام از منطقه جغرافیایی خاص ندارند و لذا اولیا پیش از موعد ثبت‌نام به این مدارس مراجعه می‌کنند و چون صندلی خالی یکی از دغدغه‌های این مدارس است در لیستی به صورت علی‌الحساب نام دانش‌اموزان متقاضی را نوشته و مشاوره‌های لازم را به آنان ارائه می‌دهند.
 
مهدیلو تصریح کرد: معمولا مدارس غیردولتی دغدغه خالی بودن صندلی‌های خود را دارند و به‌طور معمول از 75 مدرسه فقط ظرفیت 10 مدرسه تکمیل می‌شود و موسسان نمی‌توانند به سود معقول دست یابند؛ لذا ثبت‌نام پیش از موعد دغدغه‌ای برای همه مدارس غیرانتفاعی نیست و همچنین تذکرات لازم به مدارس در این زمینه داده می‌شود و در بازرسی‌ها نیز مشکلی مشاهده نشده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار