کنترل ترافیک بوسیله بالگرد

رئیس پلیس راه فارس گفت: دو دستگاه بالگرد در نوروز امسال رفتارهای ترافیکی رانندگان را کنترل می کنند.
کد خبر: ۱۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 29 March 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از مهر،سرهنگ کسری سیروسی از ایجاد تیمهای گشت هوایی در محور های ارتباطی استان خبر داد و گفت: به منظور نظارت بر رفتار رانندگان و برخورد با متخلفین و کاهش حوادث جاده ای در خصوص تقویت کنترلی، دو دستگاه بالگرد در ایام نوروز امسال جاده های استان را تحت پوشش قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه پلیس در ایام نوروز امسال از ۱۰۰درصد توان خود بهره می گیرد، اظهار داشت: در این راستا به صورت جدی با رانندگان متخلف برخورد می کند تا کمتر شاهد تصادف در سطح جاده های استان باشیم.

سرهنگ سیروسی ادامه داد: بیشترین علت تصادفات در سال جاری به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز بوده به همین منظور به رانندگان توصیه کرد از ارتکاب تخلفات حادثه ساز که از عوامل اصلی وقوع تصادفات جاده ای است مانند سرعت و سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ خصوصاً در جاده های دو طرف که ترافیک به صورت رخ به رخ است، جداً خودداری کنند.

رئیس پلیس راه شمال فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه واژگونی با ۳۱ درصد از مجموع کل تصادفات رتبه نخست در علل بروز تصادفات جرحی و فوتی بوده گفت: با بررسی آمارها تا پایان دور اول سفرهای نوروزی واژگونی خودرو با ۳۱ درصد بیشترین مورد در وقوع تصادفات نوروزی امسال را به خود اختصاص داده است .

وی افزود: بیش از ۳۳ درصد از تصادفات در محورهای اصلی به علت عدم توجه کافی به جلو و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه رخ داده است که طبق آمار ۳۴ درصد از این تصادفات مابین ساعت ۱۶ تا ۲۰ بوده است.

رئیس پلیس راه شمال فارس ضمن اشاره به رشد ۶۸ درصدی اعمال قانون درخصوص نبستن کمربند ایمنی خاطرنشان کرد: بیشترین متوفی در طرح نوروزی امسال مربوط به خودرو های سواری بوده که در صورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و بستن کمربند ایمنی راننده و سرنشینان عقب این میزان بطور چشمگیری کاهش می یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار