مدیر کل مدارس غیر دولت گفت:

حقوق دبیران مدارس غیردولتی تغییر می کند

حقوق دبیران مدارس غیردولتی از سال تحصیلی آینده توسط موسسان مشخص می‌شود .
کد خبر: ۱۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 28 March 2015
حقوق دبیران مدارس غیردولتی تغییر می کند

به گزارش تابناک یزد، مجتبی ذینی‌وند؛ مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ثبت نام پیش از موعد مدارس غیردولتی و گرفتن وجه از اولیا، گفت: گرفتن هرگونه وجه تا قبل از اینکه شهریه به صورت رسمی متناسب با الگوی شهریه به مدارس اعلام شود، ممنوع است و مدارس نمی‌توانند؛ بابت ثبت نام و آزمون وجهی از خانواده‌ها دریافت کنند و فقط می‌توانند اسامی دانش آموزان را تحت عنوان ثبت نام ساماندهی کنند.

وی گفت: انتظار داریم تا ۱ خرداد سال ۹۴ هیچ مدرسه غیردولتی در کشور نداشته باشیم که شهریه‌اش مشخص نشده باشد.

وی همچنین درباره الگوی شهریه مدارس غیردولتی در سال ۹۴ توضیح داد و گفت: الگوی شهریه برای سال آینده همچنان مانند سال ۹۳ متناسب با هزینه تمام شده مدارس است.

ذینی‌وند خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی آینده بعضی از فرایند‌ها اصلاح شده و با توجه اینکه یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی است، مجموعه عملکرد آموزشی و پرورشی مدارس در الگو تعیین شهریه مدارس در سال آینده تاثیر گذار خواهد بود.

مدیرکل مدارس غیردولتی تصریح کرد: ۵ فرایند منابع انسانی، عملکرد آموزشی و پژوهشی، عملکرد پرورشی و تربیتی، فضا و تجهیزات و... در تعیین درجه کیفیت بخشی مدارس و در ‌‌نهایت الگوی شهریه تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای جدیدی که در الگوی تعیین شهریه سال آینده انجام خواهد شد، این است که سال آینده موسسان مدارس موظف هستند، میانگین مبالغ پرداختی تحت عنوان حقوق و مزایایی که باید به دبیران داده شود، را در این الگو مشخص کنند و در صورتی که این میانگین پیشنهادی مورد تایید اداره آموزش و پرورش مناطق قرار گرفت‌‌، همان میانگین پیشنهادی پرداختی، مبنای پرداخت حقوق به معلم و دبیر می‌شود.

ذینی‌وند ادامه داد: بنابرین در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ مبنای پرداخت حقوق به دبیران و آموزگاران پیشنهادی است که موسس داده و نه کمتر از آن. با این شرایط پس از اجرای این الگو انتظار نداریم که حقوق پرداختی به دبیران و آموزگاران کمتر از حد معمول باشد که مورد گلایه همکاران قرار گیرد.

ذینی وند اظهار داشت: در این الگوی تعیین شهریه سعی کردیم؛ هزینه‌ها و شاخص‌ها را براساس تعیین وضعیت کلی محاسبه کنیم تا انشاله حقوق اولیا، موسسان و هم دانش‌آموزان رعایت شود و شاهد یک شفاف‌سازی در تعیین الگوی شهریه باشیم.

مدیرکل مدارس غیردولتی در پاسخ به این سوال که شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی مشخص می‌شوند، اظهار داشت: موسسان غیردولتی تا ۲۵ فروردین زمان دارند، اطلاعات لازم را که شامل هزینه تمام شده براساس الگوی تعیین شهریه است، از طریق نرم افزار به اداره آموزش و پرورش اعلام کنند و از ۲۵ فرودین به مدت ۲ هفته ادارات آموزش و پرورش زمان دارند، اطلاعات وارد شده را بررسی و مستندات پیشنهادی موسسان را تایید یا رد کنند.

به گزارش ایلنا، ذینیوند ادامه داد: انتظار داریم تا ۱ خرداد سال ۹۴ هیچ مدرسه غیردولتی در کشور  نداشته باشیم که شهریه‌اش مشخص نشده باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار