آمارهایی که بر روی کاغذ اجرا می شود؛

سرمایه گذاری های کلانی که دیده نمی شود

در حالی فرماندار ساری از فعالیت ستاد توسعه و عمران و سرمایه گذاری در شهرستان ساری خبر می دهد که با آمارها و واقعیت ها،تناقض و تفاوت مشهودی وجود دارد....
کد خبر: ۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴ 16 January 2015
به گزارش تابناک - مازندران، در حالی فرماندار ساری از فعالیت ستاد توسعه و عمران و سرمایه گذاری در شهرستان ساری خبر می دهد که با آمارها و واقعیت ها، تناقض و تفاوت مشهودی وجود دارد.

چندی پیش گفته بودیم از فعالیت این ستاد و اقداماتی که این ستاد در دست اجرا دارد، اطلاعی در دست نیست، و حتی از افرادی که قرار است در این ستاد برنامه راهبردی و توسعه سرمایه گذاری مرکز استان مازندران را نیز پیگیری کنند خبری در دست نیست.

در عین حال فرماندار ساری با اشاره به راه‌اندازی ستاد توسعه و عمران و سرمایه‌گذاری در ساری گفت: این ستاد توانست 420 میلیارد ریال اعتبار در بخش عمرانی و تولیدی هزینه کند.

جواد واحدی اضافه کرد: با شروع فعالیت ستاد توسعه عمران و سرمایه‌گذاری در دولت تدبیر و امید، امیدی در بین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی زنده شد و اقبال مردم به اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری افزایش یافت.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی متعددی در شهر ساری در حال احداث است، افزود: با اعتباری که از طریق ستاد توسعه عمران و سرمایه‌گذاری به ادارات شهرستانی تزریق شد تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره مرکز استان با قوت به کار خود ادامه می‌دهند.

واحدی در ادامه از احداث پروژه پل سمسکنده در بخش مرکزی ساری خبر داد و گفت: لاین این پل که از کمربندی شمالی به سمت سمسکنده در حال ساخت است در ایام نوروز به بهره‌برداری می‌رسد.

 فرماندار ساری با بیان اینکه ستاد توسعه عمران و سرمایه‌گذاری با جدیت و قاطعیت به وظایف محوله خود در مرکز مازندران انجام می‌دهد، تصریح کرد: بنده بیشتر مدیر اجرایی و عملیاتی هستم و کمتر سعی کردیم درباره فعالیت‌های ستاد اطلاع‌رسانی کنیم.

حال باید از فرماندار ساری پرسید منابع درآمدی و هزینه ای 420 میلیارد ریال گفته شده، از کدام محل اعتباری تامین شده است و چرا بجای کلی گویی در این زمینه، شفاف سازی انجام نمی شود؟

براستی چند سرمایه گذار از قبل فعالیت های این ستاد در شهرستان ساری اقدام به سرمایه گذاری در بخش های عمرانی و تولیدی کرده اند و کدام پروژه در حال انجام یا اتمام است؟

حال باتوجه به آمارهایی که بر روی کاغذ آمده است، چرا هر روز شاهد افزایش بیکاری و عدم رشد اقتصادی در شهرستان هستیم؟

فرماندار ساری برای تنویر افکار عمومی اعلام کند با توجه به استعدادها و ظرفیت های بالا در حوزه های مختلف چه اقدامی در شهرستان انجام شده است؟

چرا منطقه گردشگری سورت علی رغم ظرفیت های بین المللی رها شده است و هیچ اقدام جهت احداث جاده دسترسی آسان، ایجاد اماکن رفاهی و اقامتی برای جذب گردشگر انجام نشده است؟ میزان سرمایه گذاری از محل فعالیت های این ستاد چه مقدار است؟
باتوجه به اینکه زمان زیادی به آغاز سال جدید و به دنبال آن حضور گردشگر در استان و شهرستان نمانده است، مقدار سرمایه گذاری در استفاده از ظرفیت دریا به چه میزان بوده است و چند سرمایه گذار در پروژه های طرح دریا مشغول به فعالیت های زیرساختی و رفاهی هستند؟

چند طرح کلان صنعتی در شهرستان ساری در حال راه اندازی است؟

اگر منظور انجام طرح مشاغل خانگی و زودبازده از محل اعتبارات حمایتی بهزیستی، کمیته امداد و صندوق مهر امام رضا(ع) می باشد، ارتباط آن را با ستاد توسعه و عمران و سرمایه‌گذاری تشریح کنید؟

اگر منظور احداث خانه های بهداشت و مراکز درمانی است، که این اعتبارات از محل ردیف بودجه ماده 180 نمایندگان مجلس و همچنین حمایت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین گردیده است؟

پروژه کمربندی شمالی که به عنوان یک پروژه تاریخی از آن یاد می شود، در سال های قبل از راه اندازی این ستاد فعالیت خود را آغاز کرده است. لطفا ارتباط این پروژه با ستاد توسعه و عمران و سرمایه‌گذاری ساری را بیان کنید.

البته از اینکه آقای فرماندار تواضع داشته و بجای اطلاع رسانی، بیشتر کارهای اجرایی و عملیاتی انجام می دهند جای تقدیر و تشکر دارد. اما آنچه که مبین است هیچ مدیری از عدم اطلاع رسانی فعالیت ها و اقدام های انجام شده ابراز خرسندی نمی کند، پس حتما عملکردی نبوده است که اطلاع رسانی شود.

آیا بهتر نیست بجای آمارسازی، اظهارنظرهای دوگانه و احساس ناامیدی در دولت امید و تدبیر، با مردم صادق باشیم و از مشارکت آنان در عرصه سازندگی استفاده کنیم.

هرچند فرماندار دولت منصوب احمدی نژاد تلاش های زیادی برای توسعه شهرستان
ساری دارد، اما انتظار می رود با پرهیز از آمارسازی، استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای فراوان و بهره مندی از نخبگان جوان در راستای اعتلا و مهجوریت شهرستان ساری اهتمام ورزد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار