ظرفیت بی‌نظیر شهر مشهد با آغاز به کار پردیس سینمایی ملل

شصت و نهمین دوره از جشنواره سینمای جوانان ایران، از هفته آینده رسماً فعالیت خود را با هدف استعدادیابی جوانان حوزه هنر در پردیس سینمایی ملل آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴ 31 August 2024

کتایون حسینی- به گزارش تابناک رضوی، محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از مهمترین کارکردهای اینگونه از جشنواره ها، استعدادیابی افراد توانمند و دارای استعدادهای خلاق درحوزه هنری است، گفت: این جشنواره با تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و همکاری سینما ملل در بازار بزرگ ملل مشهد و به دلیل همجواری با حضرت رضا «ع» در شهر مشهد برگزار خواهد شد.

وی گفت: این جشنواره میزبان هنرمندان خراسان، کشور و هنرمندان بین‌المللی خواهد بود و به دلیل دلبستگی هنرمندان به امام رضا «ع» و همچنین میزبانی مشهد از افراد مقیم مسلمان از کشورهای همسایه در غرب و شرق ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه مندی مردم مشهد به حوزه سینما باعث شده تا چنین جشنواره هایی در این شهر برگزار گردد و همچنین سرمایه‌گذاران حوزه هنر، میل و رغبت بیشتری به همکاری در گسترش زیر ساخت‌های سینمایی مشهد داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، برگزاری جشنواره فیلم منطقه ای مشهد، فرصت برای گپ و گفت و اشتراک تجربیات عنوان کرد و افزود: شرکت کنندگان در این جشنواره همچنین می‌توانند از تجربیات اساتید گرانقدر ملی نیز بهره‌مند گردند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: این جشنواره باعث شده تا دل هنرمندان به کانون هنری و معنوی این شهر که امام رضا «ع» است پیوند خورده و ولی نعمت ما نیز یاری گر هنرمندان در خلق آثار هنری هنرمندان خواهد بود.


جشنواره سینمای جوانان ایران در مشهد جشنواره سینمای جوانان ایران در مشهد

در ادامه دکتر عبداللهی، مدیر بازار بزرگ ملل با اشاره به اینکه باید فرهنگ غنی ایران که مهد تمدن است را از طریق هنر به جهانیان بشناسانیم، گفت: هنر سینما خود را به عنوان صنعتی پر رونق معرفی کرده و سودآوری خوبی در این عرصه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه بازار بزرگ ملل همچون پردیس سینمایی ملل، خود را موظف به حمایت از هر نوع رویداد فرهنگی هنری که بعد اجتماعی داشته و از جوانان حمایت کند، خواهد کرد و افزود: این حمایت از حمایت‌های مستمر را خواهد بود و اولین برنامه حمایتی ما برگزاری جشنواره سینمای جوانان ایران«مهروشید» در پردیس سینمایی ملل است.

وی با ابراز قدردانی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حمایت و اعتماد به مجموعه ملل، خاطرنشان کرد: ظرفیت خوبی در پردیس سینمایی ملل جهت پرداختن به حوزه هنر در سطح استان و کشور وجود دارد.

مدیر بازار بزرگ ملل در پایان عنوان داشت: از پنجشنبه پانزدهم الی ۲۲ شهریورماه به‌صورت نیمه‌بها پذیرای مشتاقان هنر و فرهنگ در پردیس سینمایی ملل در شهر مشهد خواهیم بود.

وی در پایان افزود: علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری مجموعه ملل، جلسات هفتگی هر جمعه در خصوص مباحث اقتصادی با مشارکت جوانان این منطقه برگزار خواهد شد.

در ادامه نیز، سید وحید سیدحسینی، معاون امور استان‌های سینمای جوانان انجمن ایران، گفت: در بخش فیلم ۴۶۳ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است و ۹۴۸ اثر نیز در بخش عکس به جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: در بخش آثار برگزیده، ۴۲ اثر برگزیده شدند و در خلال برگزاری جشنواره نیز کارگاه عکاسی با حضور صمد قربان زاده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه، ۵ فیلم برتر این دوره به جشنواره فیلم کوتاه تهران راه خواهند یافت، خاطرنشان کرد: چند فیلم اولی نیز در این دوره از جشنواره حضور دارند و یک سوم آثار راه یافته به جشنواره نیز از خراسان رضوی بوده است.

سیدحسینی به داوران این جشنواره اشاره کرد و گفت: امید شمس، مرتضی علیزاده و حسین نمازی در بخش فیلم و کیارنگ علایی، صمد قربان زاده و فاطمه بهبودی در بخش عکاسی آثار را داوری خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار