استاندار کرمانشاه:

۷۵ میلیون متر مکعب مصرف سالانه آب شرب کرمانشاه تبدیل به فاضلاب می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: مصرف سالانه آب شرب شهر کرمانشاه ۱۰۰ میلیون متر مکعب است که ۷۵ میلیون متر مکعب آن تبدیل به فاضلاب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵ 31 August 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمد طیب صحرایی در حاشیه بازدید از تصفیه خانه های آب و فاضلاب استان اظهار کرد: مصوبات خوبی از سفر رئیس جمهور شهید برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه داریم.
 
وی افزود: با بهره برداری فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه، ۲ سوم فاضلاب کرمانشاه تصفیه خواهد شد.
 
 استاندار کرمانشاه تصریح کرد: راه اندازی این تصفیه خانه، فرصت بسیار خوبی برای تبدیل قره سو به یک جاذبه گردشگری خواهد بود.
 
صحرایی با اشاره به بحران کمبود آب در جهان و در کشور عنوان کرد: استفاده بهینه از منابع آبی و جلوگیری از هدررفت آب یکی از مسائل مهمی است که در استان کرمانشاه یکی از ضرورت‌ها به شمار می رود.
 
استاندار کرمانشاه افزود: تامین آب شرب استان از منابع زیرزمینی و سطحی و نیز از طرفی میزان حجم فاضلاب، توجه جدی‌تر و بیشتر به تصفیه آب و نیز افزایش سرعت تکمیل ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه را می طلبد تا از منابع آبی استان مفیدتر استفاده شود.
 
وی با بیان اینکه مصرف آب شرب شهر کرمانشاه سالانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب است، بیان کرد: در استان به طور سالانه ۷۵ میلیون متر مکعب فاضلاب تولید می‌شود که اگر بتوانیم این حجم از آب را تصفیه کنیم، ۲ سوم آبی که وارد کرمانشاه می‌شود؛ هدر نمی‌رود و به مصارف صنعتی خواهد رسید. 
 
وی با بیان اینکه در دور اول سفر رئیس جمهور شهید مصوبات خوبی در حوزه آبی استان داشتیم، ادامه داد: فاز اول تصفیه خانه فاضلاب در حال فعالیت است و فاز دوم نیز پیشرفت فیزیکی خوبی داشته که اگر بتوانیم ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این فاز اختصاص دهیم، دو سوم فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار