چالش پلمب دبیرستان شاهد ، یقه دانش آموزان را گرفته است/ آیا این دو اداره کل بزرگ نداشتند ؟!

براساس بررسی های صورت گرفته این ملک در تملک بنیاد شهید استان قرار دارد و باشکایت این اداره کل و استیصال آموزش وپرورش در دفاع از حقوق دانش آموزان با حکم قضایی پلمب شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱ 31 August 2024

تابناک ایلام ::درست در آستانه اعلام نتایج امتحانات شهریورماه و ثبت نام دانش آموزان ؛ دبیرستان شاهد شهر ایلام بعنوان یکی از مهمترین مراکز آموزشی استان با حکم قضایی پلمب شد.

براساس بررسی های صورت گرفته این ملک در تملک بنیاد شهید استان قرار دارد و باشکایت این اداره کل و استیصال آموزش وپرورش در دفاع از حقوق دانش آموزان با حکم قضایی پلمب شد.

چرایی شکایت بنیاد شهید نیز به انگیزه این اداره کل برای تخریب این ملک و الحاق زمین آن به محوطه اداره کل بنیاد شهید استان است ، موضوعی که خود این سوال را در پی خواهد داشت ، اداره کلی که موضوع آموزش فرزندان شاهد را نادیده می گیرد اصولا محوطه اداری به چه کار او می آید ؟!

کج سلیقگی اداره کل بنیاد شهید در اصرار برای پلمپ این دبیرستان مهم آن هم در ماهی که آغاز جنب وجوش دانش آموزان و اولیای آنان برای تحویل کتاب و ثبت نام است کاملا محرز و آشکار است.

چرا که این اقدام آنان سرگردانی صدها دانش آموز و نگرانی خانواده هایی را در پی خواهد داشت که اینک در برزخ احتمال بازگشایی دوباره و یا تعطیلی دائم دبیرستان گرفتار آمده اند. خانواده هایی که حتی در چنین شرایطی امکان و زمان انتقال پرونده عزیزانشان به دبیرستان دیگر را هم از دست داده اند

در کنار کج سلیقگی بنیاد شهید استان که بدان پرداخته شد ،در این فقره استیصال و ضعف دفاع اداره کل آموزش و پرورش هم مشهود است.

چرا که آنان بیش از هر فرد و دستگاه دیگری به عواقب پلمب یک دبیرستان بزرگ آن هم در فصل ثبت نام دانش آموزان و عواقب آن آشنایی دارند.

بنابراین با علم به این موضوع مسولین اداره کل آموزش و پرورش اولا می بایست مسبر سازش و حل وفصل قضیه در کانال های دیگر را پی گرفته و بادطرح موضوع در شورای آموزش و پرورش استان ، زمینه حل آن را فراهم می آوردند . دوما حداقل تا تیرماه ریشه  این  اختلاف را باید می خشکاندند تا اینک در ماه منتهی به بازگشایی مدارس دست مردم و فرزندانشان را در حنا قرار ندهند

البته رفتار بچگانه دو اداره کل فرهنگی که نتوانسته اند اختلاف ملکی خود را از طریق گفتگو و کشانیدن پای بزرگان استان بدان، حل کنند ،انتظارات از ارجاع مشکلات و دعاوی  مردم عادی به داوری و ذات البین را زیر سوال برده است و این خود بدترین درسی است که این رفتار به مردم می آموزد

انتظار می رود حال که این دو اداره کل ثابت کردند به قول خودمانی فاقد بزرگ! هستند، بزرگان استان به موضوع ورود و صدها دانش آموزش و خانواده هایشان را از نگرانی و بلاتکلیفی خارج کنند.

زیرا که استمرار این وضعیت نامطلوب زمینه ساز نارضایتی هایی  میشود که عواقب مطلوبی را در پی  نخواهد داشت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار