اولین طرح سه هزار راسی پرورش گوسفند داشتی پر تولید دو منظوره در ارومیه به بهره برداری رسید

اولین طرح سه هزار راسی پرورش گوسفند داشتی پر تولید دو منظوره ( تولید شیر و گوشت ) با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی دربخش باراندوزچای روستای اردوشاهی ارومیه به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶ 30 August 2024

به گزارش  خبرنگار تابناک آذربایجان غربی ، شرکت کشت و صنعت شکوفه دشت اسپوتا واقع در بخش باراندوزچای روستای اردوشاهی با ظرفیت سه هزارراس طی سه فاز تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید ، فاز اول به تعداد 600 راس در حال بهره برداری است.

در حال حاضر ظرفیت فعلی تولید یکهزار و 224 راس است که تعداد 800 راس دام در واحد تولیدی موجود است و میزان اشتغال زایی در این طرح 12 نفر به طور مستقیم است.

شیر تولیدی در این واحد روزانه 300 کیلوگرم است که با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال  ( 240 میلیارد ریال آورده شخصی و 160 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ) عملیات اجرایی این طرح تولیدی آغاز شده است. 

لازم به ذکر است که این نژاد در اسپانیا تثبیت شده و بوسیله پارامترهای ممتاز شیری، بازدهی شیری بالا، دوره شیرواری طولانی، سن بلوغ پایین، باروری مطلوب در سیستم های تولیدی متمرکز شناخته می شود که در این سیستم ها نژاد مذکور نقش کلیدی در تولید و بهره وری اقتصادی ایفا می‌کند.

در آیین افتتاح این طرحها رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی  و جمعی از مسولان شهرستانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی را همراهی می کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار