تولید برق در کشور با شرایط سختی در حال انجام است/ افزایش مصرف برق در ایلام

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: تولید برق در کشور به دلیل استقرار گرمای بی سابقه و کاهش آب پشت سدهای نیروگاهی به دلیل رشد نامتعارف ۸.۵ درصدی مصرف که این رشد نیز بی‌سابقه است با شرایط بسیار سختی در حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸ 31 August 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ ناصری بیان داشت : گرمای بی سابقه هوا از یک سو و به مدار آمدن وسایل خنک کننده پر مصرف باعث شکاف عمیقی در تولید و مصرف شده است.

وی افزود : مراکز حساس و خدماتی مانند مرغداری ها، پمپاژ های آب به ویژه مراکز درمانی و بیمارستان ها باید براساس قانون و مفاد قرارداد تامین برق به دیزل ژنراتور آماده به کار مجهز باشند چرا که پایداری انرژی برق در هیچ جای دنیا قابل تضمین صد درصدی نیست و برای مواقع بحرانی این مراکز با استفاده از مولد اقدام به استمرار خدمت به مردم کنند.

ناصری ادامه داد : به دلیل دمای بالای هوا، استفاده بی‌رویه از کولرهای گازی در مناطق معتدل که با کول‌های آبی هم امکان خنک کاری دارند و از سویی انتخاب دمای بسیار پایین کولر گازی در مناطق گرمسیری ضمن رشد فزاینده مصرف باعث فشار بی حد بر روی تجهیزات توزیع شده و همین موضوع ریسک خروج تأسیسات برق‌رسانی را به بالاترین حد ممکن می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت توزیع برق در شبکه های این شرکت با بالاترین حد آمادگی وجود دارد، تاکید کرد : در حال حاضر حوزه تولید با تمام توان مقدور در حال تلاش است و در صورت ادامه روند مصرف نامتعارف بی‌شک برای جلوگیری از محدودیت سراسری مجبور به اعمال مدیریت اضطراری بار بر روی فیدرهای توزیع می‌شود./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار