تولید گاز اتان در پالایشگاه گاز ایلام 9 درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۹.۵۵ درصدی تولید گاز اتان در این پالایشگاه از هفته دولت سال گذشته تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲ 31 August 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ روح‌اله نوریان بیان  کرد: در مدت با تمهیدات انجام شده در واحدهای بهره‌برداری و تعمیرات، قابلیت دسترسی این پالایشگاه به بیش از ۹۹ درصد رسیده است.

وی افزود : به‌منظور حفظ پایداری میزان فشار خطوط انتقال گاز غرب کشور، این پالایشگاه میزان گاز تزریقی به خط سراسری از هفته دولت سال گذشته تاکنون به یک میلیارد و ۵۵۳ میلیون متر مکعب رسانده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش تولید ۵.۲۱ درصدی گاز مایع خام در زمان مورد اشاره خبرداد و تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال و برای رشد تولید، میزان تولید خوراک‌های ارسالی به پتروشیمی ایلام در محصولات اتان، گاز مایع خام و میعانات گازی به ترتیب ۱۰۶ هزار و ۵۸ تن، ۱۸۳ هزار و ۶۰۸ تن و یک میلیون و ۸۷ هزار بشکه بوده است.

نوریان تأکید کرد: گوگرد تولید شده در این پالایشگاه با خلوص ۹۹.۹۹ درصد بوده که با حفظ کیفیت شاهد تولید بیش از ۶۱ هزار تن بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با افزایش شاخص‌های کلیدی قابلیت اطمینان و اثربخشی، این پالایشگاه برای افزایش تولیدات خود برنامه‌های موثری در درست اقدام دارد که تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

نوریان با بیان اینکه این شرکت در ۵ ماهه ابتدایی امسال، بیش از ۲۸ هزارو ۶۶۰ مگاوات ساعت برق به شبکه سراسری تزریق کرده است افزود: از هفته دولت سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰ هزارو ۷۰۰ مگاوات ساعت برق به شبکه سراسری مدیریت شبکه توزیع برق تزریق کرده تا بخشی از خاموشی‌ها در سطح استان کاهش یابد.

وی ادامه داد : با توجه به افزایش دمای هوا و افزایش روزافزون مصرف برق در استان، تمامی واحدهای ستادی و عملیاتی تلاش کردند تا با افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات موجب تأمین پایدار گاز سوخت مصرفی نیروگاه‌های تولید برق را فراهم کنند تا تمامی هموطنان در مناطق غربی کشور و زائران اربعین با قطعی برق روبرو نشوند./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار