در ششمین روز از هفته دولت و با حضور استاندار گیلان در شهرستان آستانه اشرفیه

یک واحد تولیدی بزرگ مرغ مادر گوشتی با میزان اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد

کد خبر: ۱۱۸۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰ 29 August 2024

یک واحد تولیدی بزرگ مرغ مادر گوشتی با میزان اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شدیک واحد تولیدی بزرگ مرغ مادر گوشتی با میزان اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شدیک واحد تولیدی بزرگ مرغ مادر گوشتی با میزان اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شدیک واحد تولیدی بزرگ مرغ مادر گوشتی با میزان اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شدیک واحد تولیدی بزرگ مرغ مادر گوشتی با میزان اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شدیک واحد تولیدی بزرگ مرغ مادر گوشتی با میزان اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شدیک واحد تولیدی بزرگ مرغ مادر گوشتی با میزان اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد

 به گزارش خبرنگارتابناک گیلان اسدالله عباسی امروز، ۷ شهریور در حاشیه افتتاح یک واحد تولیدی بزرگ مرغ مادر گوشتی در شهرستان آستانه اشرفیه، با اشاره به بهره برداری از پروژه های خوب عمرانی، اقتصادی و زیرساختی استان در هفته دولت، اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و اعضای دولت چهاردهم بر رونق تولید با مشارکت بخش خصوصی که همان مردم هستند، تاکید فرمودند.

وی با اشاره به اشتغال ۳۰۰۰ نفری مستقیم و غیرمستقیم پروژه های بخش تولید استان در هفته دولت سال جاری، افزود: تولید در گیلان باید رونق بگیرد و خوشبختانه این مهم در تولید مرغ محقق شده است؛ در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰۰ تن تولید روزانه داشتیم که اکنون به ۹۵۰ تن رسیده و تکمیل زنجیره های ارزش را نشان می دهد.

استاندار گیلان با بیان اینکه رونق تولید برای دولت سیزدهم بسیار مهم بود و دولت چهاردهم نیز در همین مسیر گام برمی دارد، تصریح کرد: فضای کشور فضای همکاری و همدلی و حرکت در مسیر تحقق آرمان های نظام است و باید دست به دست هم دهیم و کشور را به مقصد برسانیم.

عباسی با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان و رفع دغدغه های بخش تولید، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش تولید، گردش مالی و اشتغال را به دنبال دارد لذا نقشه راه تکمیل زنجیره تولید مرغ را آماده کردیم، زیرا گیلان می تواند در تولید مرغ مادر و گوشتی رتبه نخست را داشته باشد.

وی با اشاره به بسته بندی مرغ و تخم مرغ در این واحد تولیدی با استفاده از فناوری های روز، گفت: از تولیدکنندگان حوزه مواد غذایی حمایت می کنیم، زیرا به سفره مردم رونق می دهند؛ تولیدکنندگان صنعت طیور در سخت ترین شرایط دست دولت را گرفتند و موجب تنظیم بازار شدند و امروز وظیفه ماست که از آنان پشتیبانی کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در هفته دولت امسال ثمره تلاش مدیران را در بخش های عمرانی و اقتصادی و زیرساختی مشاهده می کنیم، گفت: به زودی روند اجرایی پروژه راه آهن - رشت آستارا سرعت می گیرد تا کریدور شمال - جنوب را فعال و حمل و نقل ترکیبی را تکمیل کنیم و واردات نهاده های مورد نیاز واحدهای تولیدی فراهم خواهد شد؛ البته ظرفیت صادرات نیز وجود دارد و در صورت پیشی گرفتن میزان تولید از مصرف، آماده استقبال از ایده تولیدکنندگان برای افزایش کمی و کیفی تولید مرغ هستیم.

رتبه سوم گیلان در تولید پروتئین استراتژیک مرغ

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز، ضمن قدردانی از حمایت های معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری از پروژه های سرمایه گذاری، عنوان کرد: امروز شاهد بهره برداری از یکی از پروژه های زنجیره ارزش صنعت طیور هستیم.

وی گیلان را دارای رتبه سوم تولید پروتئین استراتژیک مرغ دانست و افزود: با حمایت ها و هدایت های استاندار گیلان طی دو سال گذشته این ظرفیت را دو برابر کردیم و با توجه به مجوزها و پروانه های بهره برداری صادر شده تا پایان سال و سال آینده به سه برابر افزایش می یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ظرفیت این واحد را تولید ۵۵ هزار قطعه مولد دانست و یادآور شد: شهرستان آستانه اشرفیه ۳۵ واحد مرغداری و پرورش مرغ دارد و در هر دوره پرورش، حدود یک میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می دهد

محمدی شهرستان آستانه اشرفیه را دارای هفت واحد مرغ مادر گوشتی دانست و متذکر شد: پتانسیل گیلان در صنعت طیور بالاست و همه حلقه های زنجیره تولید اعم از خوراک دام و جوجه یکروزه و مرغ اجداد، مادر و گوشتی و کشتارگاه و... را ایجاد کردیم.

وی اعتبار هزینه شده برای واحد تولیدی مذکور را ۲۱۰۰ میلیارد ریال دانست که برای ۴۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۲۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می کند و گفت: این واحد در خدمت صنعت طیور استان و کشور خواهد بود، زیرا گیلان معین پایتخت بوده و نقش مهمی در تنظیم بازار مرغ کشور دارد.رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر تکمیل زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی، اضافه کرد: ۸۰ درصد فعالیت های صنعت طیور در گیلان در قالب زنجیره ارزش انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار