خلیلی خبر داد؛

آغاز لایروبی تنها بندر فعال صیادی گیلان

مدیرکل شیلات استان گیلان از آغاز لایروبی بندر صیادی انزلی خبر داد و گفت: برای حل مشکل تردد شناورهای صیادی در بندرانزلی این پروژه انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳ 26 August 2024

کوروش خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگارتابناک گیلان ضمن اشاره به اینکه بنادر صیادی جزء زیرساخت‌های اصلی توسعه شیلاتی دریامحور است، اظهار کرد: بندر صیادی انزلی از چند سال گذشته به دلیل افزایش رسوب و کاهش سطح تراز آب دریای خزر؛ دچار مشکل در تردد شناورهای صیادی شده بود که این مشکل با لایروبی برطرف می‌شد.

مدیرکل شیلات گیلان با تاکید بر اینکه بندرانزلی تنها بندر فعال صیادی در استان است، گفت: لایروبی ۳۰۰ متر اسکله اصلی برای عمق‌دهی مناسب تردد شناورهای صیادی در این بندر در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه لایروبی بنادر با اعتبارات ملی، استانی همچنین همکاری بین سازمانی انجام می‌شود، افزود: برای لایروبی موثر؛ حداقل ۲۰ هزار متر مکعب تامین اعتبار نیاز بود که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتباری در نظر گرفته شد تا لایروبی یک سوم از اسکله شروع شود.

خلیلی با اشاره به اینکه بخش دیگر اعتبار مورد نیاز این لایروبی از محل بودجه سال ۱۴۰۳ تامین می‌شود، تاکید کرد: همکاری بسیار خوبی از سوی اداره کل بنادر و دریانودی استان گیلان برای انجام هر چه بهتر این پروژه لحاظ شد که جای تقدیر دارد.

مدیرکل شیلات استان گیلان گفت: این لایروبی به روش ساکشن و حمل دریایی انجام می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته امیدواریم این پروژه طی یک ماه آینده به اتمام برسد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار