علیرضا نقشبندی اولین پرورش دهنده ماهیان سردآبی در استان گیلان

تولید بهترین خاویار خاورمیانه در ییلاق رینه رضوانشهر

کد خبر: ۱۱۸۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵ 22 August 2024

تولید بهترین خاویار خاورمیانه در ییلاق رینه رضوانشهرتولید بهترین خاویار خاورمیانه در ییلاق رینه رضوانشهر

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان علیرضا نقشبندی اولین پرورش دهنده ماهیان سردآبی در استان گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبر تابناک گیلان با بیان این مطلب افزود :
خاویار تولید شده در این منطقه و این هوا بخاطر دمای هوای آن بسیار مطلوب می باشد طوری که در دریای خزر دانه های خاویار ریز می شوند اما در بالا دست چشمه دانه های خاویار درشت و طلایی هستند.
 علیرضا نقشبندی  مزرعه ماهیان قزل آلای خود را در سال ۱۳۷۳ احداث  و در حال حاضر با ۵۰  تن تولید تصمیم به افزایش آن به ۵۰۰  تن دارد . ایشان در این ارتباط افزودند:
 مجوز برداشت  ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه را داریم در حال تجهیز مزرعه هستیم تا بتوانیم اعتباراتی بگیریم که  اگر موافقت شود و ۱۲ میلیارد تومان وام  ۴درصدی به ما تعلق بگیرد هم با اشتغال ۱۵ نفر دیگر  به جهت اشتغالزایی وهم با تولید۵۰۰ تن ،افزایش تولیدپروتئین راخواهیم داشت .
 مهندس نقشبندی بابیان اینکه  ییلاغ رینه در کیلومتر ۳۳ پونل به خلخال منطقه ای  کوهستانی هست و ماهی های خال قرمز بومی رودخانه دارد اظهارداشت:
 زمانی که ماهی های سالمون به دریای خزر می آمدند آنجا تخم ریزی می کردند چون فاقد آلودگی و هرگونه سم بود و طعم این ماهی ها خیلی بهتر از ماهی های پایین دست است.
 آقای نقشبری هزینه احداث این مزرعه را ۱۰۰ میلیارد تومان ذکر کردند که با  ۱۴۰۰ مترلوله از چشمه ای که در بالا دست این منطقه هست  به استخرهای پرورش ماهی آب تزریق می شود و با  ۱۰۰۰متر لوله می توانند به سرچشمه رسیده و تکثیر ماهی ها را همانجا راه اندازی کنند .
ایشان افزودند:
با پیش بینی صادرات و واردات و تولید  کنسرو ، در حال حاضر ۴۵ تن  قزل آلا در مزرعه موجود است. با تقاضای مدیران استان جهت بازدید از مزرعه جهت تامین اعتبارات در نظر داریم که ۵۰۰ تن تولیدمان را به مرحله عملیاتی دربیاوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار