استاندار گیلان تاکید کرد:

بنا‌های تاریخی گیلان مرمت و بازسازی می‌شود

دکتر اسدالله عباسی امروز ۳۱ مرداد ماه در جلسه شورای توسعه گردشگری گیلان که با دو محور اربعین حسینی و توسعه گردشگری در استانداری برگزارشد گفت: همایش اربعین قدرتمندترین نماد همبستگی مسلمان جهان به ویژه شیعیان و آزادیخواهان جهان است که علاوه بر گردهمایی مسلمانان، از دیگر مذاهب در این همایش، پیاده‌روی اربعین، بزرگترین تجمع صلح آمیز حول محور عاشقی امام حسین علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام در جهان است.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ 22 August 2024

 به گزارش خبرنگارتابناک گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی امروز ۳۱ مرداد ماه در جلسه شورای توسعه گردشگری گیلان که با دو محور اربعین حسینی و توسعه گردشگری در استانداری برگزارشد گفت: همایش اربعین قدرتمندترین نماد همبستگی مسلمان جهان به ویژه شیعیان و آزادیخواهان جهان است که علاوه بر گردهمایی مسلمانان، از دیگر مذاهب در این همایش، پیاده‌روی اربعین، بزرگترین تجمع صلح آمیز حول محور عاشقی امام حسین علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام در جهان است.استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت بسیار خوب در حوزه گردشگری، تاریخی و صنایع دستی استان، افزود: در بسیاری را کشور‌های دنیا برای جذب گردشگر دریاچه، دریا و جنگل مصنوعی ایجاد می‌کنند، اما در گیلان این موهبت الهی به صورت خدادادی وجود دارد و باید ازاین ظرفیت مهم با برنامه ریزی درست استفاده کرد. 

وی با اشاره به نقش توسعه صنعت گردشگری در رشد اقتصاد منطقه اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی که اماکن تاریخی دارند باید بازدید این بنا‌ها را برای عموم مردم آزاد کنند تا ضمن آشنایی نسل جدید با تاریخ گیلان فرصتی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به بازسازی ابنیه‌های تاریخی در این استان افزود: باید بنا‌های تاریخی که دچارفرسودگی شدند بازسازی و از آن برای جذب گردشگر استفاده شود.

وی نقش اقتصاد گردشگری در رشد اقتصادی خانوار‌ها را موثر دانست و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید به توسعه و بازسازی ابنیه‌های تاریخی زیر نظر ارگان خود کمک کنند. 

عباسی با تأکید بر اینکه هر کدام از روستا‌های گیلان در حوزه صنایع دستی دارای ظرفیت بسیار خوب و یک محصول شاخص هستند، گفت: بسیاری از روستا‌های گیلان در حوزه صنایع دستی دارای سابقه تاریخی هستند که باید با برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در مدارس این توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری این روستا‌ها معرفی شود.

در پایان این نشست هریک از اعضا دیدگاه‌های خود را در خصوص بازسازی بنا‌های تاریخی و توسعه گردشگری بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار