توصیه‌ی امام جمعه نکا به رییس جمهور؛

رئیس جمهور جدید باید «درس عبرت» را از دولت اسبق و «درس عزت» را از دولت سابق بگیرد

امام جمعه شهرستان نکا گفت: یک توصیه به رئیس جمهور داریم و آن اینکه، باید «درس عبرت» را از دولت اسبق و «درس عزت» را از دولت سابق بگیرد، باید عبرت بگیرد تا زلف خود را به غرب گره نزند و به ظرفیت‌های داخل توجه کند، باید از استعدادهای داخل استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶ 03 August 2024

رئیس جمهور جدید باید «درس عبرت» را از دولت اسبق و «درس عزت» را از دولت سابق بگیرد

 
به گزارش تابناک مازندران، نماز جمعه ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ شهرستان نکا با حضور پرشور مردم و مسئولین و به امامت حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی در آغاز خطبه اول، پس از حمد و ثنای الهی، خود و نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش کرد و در ادامه‌ی موضوع حق‌الناس گفت: گاهی حق‌الناس مربوط به یک فرد است که قابل جبران و رضایت گرفتن است، اما گاهی حق، متعلق به یک جمع و گناهی بسیار سنگین است. مثلا اگر در زمین یک روستا که وقف و عوائد آن مربوط به آن روستا است، تصرفی وقفی انجام شود، حق‌الناسِ همه‌ی اهالی روستا، بر عهده‌ی متصرف است.
 
وی افزود: اگر کارمند یک اداره از اموال بیت‌المال استفاده‌ی شخصی کند، نسبت به همه‌ی مردم، حق‌الناس بدهکار است، زیرا استفاده‌ی شخصی از امکانات دولتی مجاز نیست و فرد استفاده کننده، باید پاسخگوی ملت باشد، بطور مثال، در روایت داریم، شخصی نزد حضرت علی(ع) آمد و با او کاری شخصی داشت، حضرت چراغ بیت‌المال را خاموش کرد و چراغ شخصی را روشن کرد.
 
خطیب جمعه نکا با بیان اینکه، متاسفانه از حق‌الناس سوء استفاده‌های زیادی می‌شود، که باید در قیامت پاسخ داد، گفت: حضرت علی(ع) می‌فرماید: «نوک قلم‌هایتان را کوچک کنید (تا جوهر زیاد مصرف نشود) و فاصله بین سطور را کم کنید (تا کاغذ کمتری مصرف شود)».
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: فردی به نام منذر در بیت‌المال خیانت کرد، حضرت علی(ع) برای او نوشت: «ای منذر، خبر رسید که از بیت‌المال سرقت کردی، نمی‌دانم درست است یا خیر؟ اگر درست باشد آن شتری که در خانه‌ی توست، بهتر از توست و بند کفش تو نیز بهتر از توست».
 
وی افزود: یکی از فرماندهان سپاه امیرالمؤمنین(ع)، اختلاس کرد و به مکه گریخت. حضرت برای او نوشت: «فلانی! برگرد، باید اموالی را که بردی، به بیت‌المال برگردانی. اگر برنگردانی، با شمشیری تو را می‌زنم که با آن هر که را زدم، به جهنم فرستادم».
 
امام جمعه نکا در خطبه دوم نیز خود و نمازگزاران را به تقوا و دوری از گناه توصیه کرد و ضمن تشکر از اعضای ستاد نماز جمعه مخصوصا نقی پورقربان رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان، تغییرات ایجاد شده در فضای فیزیکی مصلی را ستود و از ائمه جمعه قبلی تقدیر و برای ائمه موقت جمعه که از دنیا رفتند؛ حجت‌الاسلام محمدی بایع‌کلایی، نظری، سیدی و عالمی‌نژاد، آرزوی غفران الهی نمود.
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به به برگزاری انتخابات سالم، از همه‌ی اشخاصی که در آن شرکت و همه کسانی که در برگزاری انتخابات تلاش کردند، تقدیر کرد.
 
وی با تقدیر از ریاست محترم جمهوی، به دیدگاه وی در خصوص مساله فلسطین و اجرای منویات مقام معظم رهبری و نیز توجه به انتخاب مسئولان متدین، اشاره کرد و گفت: یک توصیه به رئیس جمهور داریم و آن اینکه، باید «درس عبرت» را از دولت اسبق و «درس عزت» را از دولت سابق بگیرد، باید عبرت بگیرد تا زلف خود را به غرب گره نزند و به ظرفیت‌های داخل توجه کند و از استعدادهای داخل استفاده شود.
 
خطیب جمعه نکا گفت: درس عزت را باید از دولت آیت‌الله رئیسی بگیرد و تعامل عزت‌مندانه‌ای برای ارتباط با دنیا داشته باشد. شهید رئیسی در کار خود، شب و روز نمی‌شناخت و خدمات زیادی در دولتش انجام شد.
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی ابراز کرد: این ایام تلخی‌هایی نیز داشت که یکی از آنها سر بریدن حدود ۴۰ نفر از شیعیان در پاکستان بود که دولتش باید مواظب باشد.
 
وی به حواشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس اشاره کرد و گفت: یک خانم محجبه مسلمان را به دلیل داشتن روسری، اجازه ندادند در مراسم افتتاحیه شرکت کند. همچنین نمایش‌هایی را در خصوص هم‌جنس بازی انجام دادند که حتی داد مسیحیان را نیز در آورد.
 
امام جمعه نکا گفت: حادثه‌ی ناگوار بعدی، ترور شهید اسماعیل هنیه بود که داغ بزرگی برای مردم ایران و فلسطین بود. تشییع جنازه باشکوه او، بیانگر این موضوع بود که ما هرگز پشت مردم فلسطین را خالی نمی‌کنیم.
 
خبر: الهام زارعی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار