جاهای دیدنی شمال که شاید نشناسید!

کد خبر: ۱۱۷۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸ 30 July 2024

یکی از دغدغه‌های همیشگی ما زمانی که قصد سفر به شهری را داریم، این است که در طول سفر، به بهترین مناطق سر بزنیم و تمام جاذبه‌های گردشگری آن را ببینیم. از آنجاییکه شمال کشور پرشده از مناطق جذاب و دیدنی که هرکدام زیبایی خاص خودشان را دارند، پیدا کردن بهترین جای شمال برای سفر کار سختی است .اما شاید بشود چند منطقه را معرفی کرد که در هر فصل به آن جا سر بزنید و از بودن درآن جا نهایت لذت را ببرید. در این مطلب قرار است به معرفی مناطق بکر شمال کشور بپردازیم تا راحت‌تر بتوانید برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. پس کوله بارتان را ببندید و خود را برای سفری هیجان انگیز به شهرهای شمالی ایران آماده کنید.

شاندرمن ماسال، شاه نشین گیلان

ماسال یکی از شهرهای گیلان که در کنار رشته کوه‌های تالش قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در کوهپایه‌ها جاذبه‌های طبیعی و ییلاقی زیادی دارد و یکی از پررفت و آمد ترین مقاصد طبیعت گردی و کوهنوردی است.

سمت غرب گیلان، درمیان کوه‌هایی که از درخت پوشیده شده‌اند، منطقه‌ای با چشم انداز بی‌نظیر وجود دارد که به دهکده توریستی شاندرمن معروف است. منطقه ویلایی و ییلاقی شاندرمن امکانات رفاهی و خدماتی بسیار خوبی دارد و یکی از بهترین مکان‌های دیدنی شمال برای سفر در فصل تابستان است. در شاندرمن، نزدیک به ۷۰ هزار هکتار جنگل و مرتع وجود دارد و در تابستان و اوایل پاییز هوای این منطقه خنک و بسیار مطبوع است.

در شاندر من ماسال، جاذبه‌های دیدنی شمال بسیار نزدیک است و از ماسوله و بندر انزلی حدودا ۴۰ کیلومتر، از قلعه رودخان ۳۰ کیلومتر، از آستارا ۹۵ کیلومتر و از جنگل گیسوم ۴۰ کیلومتر فاصله دارد.

اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به شاندرمن ماسال را بگوییم، اردیبهشت تا مهر، ما‌ه‌های خوبی برای سفر هستند. از جاهای دیدنی این منطقه می‌توان به آبشار ویوز، جمعه بازار شاندرمن و غار آویشو، دیوار سنگیاسبه ریسه و… اشاره کرد.

برای اجاره ویلا ماسال یا اجاره کلبه جنگلی، حتما چند روز قبل از سفر اقدام به رزرو ویلا یا سوئیت موردنظر خود کنید. برای اینکار هم از سایت‌های معتبر و بااعتماد مثل سایت شب استفاده کنید. اجاره کلبه جنگلی ماسال، بهترین گزینه برای اقامت در این منطقه است. با اینکار شما می‌توانید از آب و هوای شگفت‌انگیز و پاک نهایت استفاده را ببرید. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های اجاره کلبه چوبی و جنگلی در ماسال نزدیک بودن به تعداد زیادی آبشار، غار، مناطق کوهستانی و پوشش همیشه سبز است. قطعا این بهشت دست نخورده را هر کسی ببیند شگفت‌زده خواهد شد!

سفر به جنگل نور محمود آباد

یکی از پررفت و آمدترین جاهای دیدنی شمال که بسیار مورد توجه گردشگران است، جنگل نور است. پارک جنگلی نور، مکانی بسیار آرام و دوست داشتنی است که به شما حسی متفاوت از طبیعت را هدیه می‌دهد. نزدیک بودن این جنگل به محمودآباد، باعث شده تا به آن جنگل نور محمودآباد هم گفته شود.

خبر خوب این است که برای رسیدن به این پارک نیازی به طی کردن مسیری طولانی در جاده پر پیچ و خم را ندارید و به راحتی می‌توانید از طریق جاده‌ای به نام آسفالته به آن برسید.

شما می‌توانید در هر فصلی از سال به این جنگل سفر کنید و از طبیعت دلچسب آن استفاده کنید ولی اگر می‌خواهید زیبایی‌های بیشتری را ببینید، بهار و تابستان بهترین زمان برای رفتن به این منطقه است. جنگل نور شمال در پاییز طبیعت زیبا و رنگارنگی دارد و طبیعت پوشیده از برف آن درزمستان تصویری رویای را پدید می‌آورد.

وارد پارک جنگلی نور که می‌شوید، کافیست کمی سکوت کنید تا صدای انواع پرندگان را به وضوح بشنوید. این مکان می‌تواند مکانی مناسب برای پرنده نگری باشد و لحظات شیرینی را برای شما به ارمغان بیاورد. به ویژه که این پارک جنگلی، زیستگاه قرقاول ایرانی نیزهست و می‌توانید شانس دیدن این پرنده زیبا را در اینجا داشته باشید.

فاصله بسیار کم این جنگل تا دریا باعث شده که شما بتوانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ یعنی هم از زیبایی‌های طبیعت جنگل لذت ببرید و هم از تماشای دریا!

 سد لاستیکی بابلسر و جاذبه‌های اطراف آن

سد عرب خیل بابلسر که البته بیشتر با عنوان سد لاستیکی شناخته می‌شود، یکی از مکان‌های دیدنی بابلسر به شمار می‌رود. این سد، دارای طولی بیش از 50 متر و ارتفاعی 3 متری از سطح رودخانه دارد.

از آنجا که هرکجا آب باشد آبادانی است؛ پس می‌توان حدس زد که این سد کوچک چه جنب و جوشی در منطقه سرسبز بابلسر به راه انداخته است. اگر برای صرف یک وعده ناهار در طبیعت به دنبال محلی خوش آب و هوا هستید؛ سد لاستیکی عرب خیل ناامیدتان نمی‌کند!

در اطراف این سد لاستیکی، انواع مغازه ها و مراکز تجاری مثل تزئینات اتومبیل، بازار روز بزرگ بهمنمیر، رستوران و غذاخوری‌های مختلف قرار دارد. در آب جمع شده در پشت سد، سایه درختان، رنگ سبز بسیار زیبایی را ایجاد کرده‌اند که حتما باید از نزدیک ببینید.

شرایط اقامت در بابلسر

شهر توریستی بابلسر یکی از مهمترین مقاصد گردشگران می‌باشد. باتوجه به جاذبه‌های طبیعی بسیار بالا و دیدنی در بابلسر و اطراف آن، معمولا سفر به این شهر، چند روزی به طول می‌انجامد. از جمله مهم ترین مسائلی که هر مسافری با آن درگیر است، رزرو اقامتگاه مناسب است. زیرا اگر مکانی مناسب در شهر پیدا نشود، تجربه سفری بسیار ناخوشایند برایتان اتفاق خواهد افتاد.

پس اگر مسافر این شهر هستید و به دنبال اجاره ویلا بابلسر می‌گردید، می توانید از طریق سایت شب در شرایطی امن، معتبر و قانونی در سریعترین زمان و بی دغدغه ویلا بابلسر موردنظر خود را اجاره کنید و از سفرتان لذت ببرید.

جمع بندی
در این مطلب سعی کردیم تنها چند نمونه از بهترین و پررفت و آمدترین مکان‌های دیدنی شمال کشورمان را معرفی کنیم. اگر می‌خواهید تجربه سفری به یاد ماندنی و بدون کمترین مشکلی داشته باشید، حتما قبل از هرچیز به اجاره ویلا شمال یا سویئت فکر کنید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر و ایمن و خواندن نظرات دیگر افراد، یک سفر خوب و لذت بخش را تجربه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار