«مازیار صفایی اصلی» شهردار رودسر

پروژه کارخانه کمپوست رودسر علناً کارایی ندارد

«مازیار صفایی اصلی» شهردار رودسر نیز در ادامه این جلسه گفت: هر تجمع انسانی بالطبع سبب ایجاد زباله می‌شود و شهرداری‌ها موظف هستند این زباله‌ها را تعیین تکلیف کنند
کد خبر: ۱۱۳۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸ 23 October 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.صفایی اصلی افزود: شهرداری‌ها باید بتوانند در تولید، تعیین تکلیف و جمع آوری زباله مسائل راحل و فصل کنند.

وی ادامه داد: واحد پسماند شهرداری رودسر اقدامات خوبی در سطح استانی داشته و توانسته امتیازات خوبی را در بحث تفکیک از مبدا و آموزش خانوارها و اصناف کسب کند.

شهردار رودسر در ادامه بیان کرد: تجهیزات خوبی در مبحث جمع آوری زباله و حرکت به سمت مکانیزاسیون در جمع آوری زباله و ارائه خودرو جهت نخاله به صورت اختصاصی در سطح شهر انجام گرفته است.

وی به مرحله نهایی تعیین تکلیف زباله اشاره و گفت: گیلان با توجه به شرایط جغرافیایی کشاورزی، کوهستانی، ساحلی محدودیت خاصی نسبت به دیگر استان‌ها دارد که بدون همکاری با سایر نهادها و سازمان‌ها موضوع تعیین تکلیف نهایی زباله حل و فصل نخواهد شد.

وی اضافه کرد: پروژه کارخانه کمپوست رودسر در دهه ۸۰ استارت خورد ولی متأسفانه این کارخانه ناقص تحویل گرفته شد و عملاً کارایی ندارد.

صفایی تصریح کرد: دستگاه‌های این کارخانه یک دوره به صورت آزمایشی بهره برداری شد که در فرآیند آزمایشی هم موفق نبود.

شهردار رودسر اظهار کرد: هر اقدام در بحث تعیین تکلیف نهایی کارخانه کمپوست، باید زباله موجود یک نقطه انتهایی داشته باشد در غیر این صورت اتفاق جدیدی در این کارخانه نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: در صورت تعیین تکلیف این کارخانه علاوه بر بخش مرکزی رودسر یک شهر کوچک دیگر را می‌تواند تحت پوشش خود قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار