سهم خراسان‌شمالی از اعتبارات ملی بسیار ناچیز است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌شمالی گفت: سهم خراسان‌شمالی از اعتبارات ملی بسیار کم و ناچیز است و استان در رتبه آخر جذب اعتبارات ملی قرار داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸ 29 August 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی و به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی بهزادفر، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد: سهم خراسان‌شمالی از اعتبارات ملی بسیار کم و ناچیز است.

وی گفت: هم اکنون میزان برخوداری استان از این اعتبارات ۸ دهم است که خراسان‌شمالی در این موضوع در رتبه آخر قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌شمالی افزود: برای هدایت دستگاه‌های اجرایی به سمت پیگیری اعتبارات ملی، لیست تمام دستگا‌هایی که قابلیت جذب اعتبار ملی دارند احصا و در اختیار مدیران کل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم سعی شده تا ارتباط نزدیکی بین مسئولین استانی با سازمان برنامه و بودجه برقرار شود که برگزاری نشست‌های مشترک از این دست قبیل امورات است.

بهزاد فر در ادامه از روند رو به کاهش نرخ تورم استان طی ۵ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: فاصله نرخ تورم خراسان شمالی با نرخ کشوری در حال کاهش است.

بهزادفر تصریح کرد: تورم ماهانه استان ۲.۲ ثبت شده که این عدد در کشور ۲.۴ بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌شمالی افزود: تورم نقطه به نقطه استان نیز ۴۰ است که در کشور این عدد بر روی ۳۹.۸ دهم قرار دارد.

بهزادفر افزود: تورم سالانه استان نیز عدد ۵۲.۹ را نشان میدهد این عدد در کشور ۴۶.۷ است.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های کالایی بالا برنده نرخ تورم استان شناسایی و عوامل بالا بودن قیمت این کالا‌ها احصا شد؛ از سوی دیگر نظارت‌ها برای ثبات قیمت افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار