اجرای ۴۰۰ برنامه در هفته کارگر استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر "پنجم تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه" این استان هدفگذاری اجرا می شود.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰ 24 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، جمشید امیدی در جمع خبرنگاران، افزود: تجلیل از کارگران نمونه، میثاق با آرمان‌های انقلاب و گلباران قبور مطهر شهدا، بازدید از مجموعه استخر کارگران در حال اجرا، دیدار از کارگران واحدهای تولیدی و اجرای مسابقات مختلف، بخشی از برنامه‌های این هفته است.
وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، حضور اعضای کمیته کارگری با لباس متحد در نماز جمعه، پیاده روی جامعه کارگری، بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، بازدید از بیمارستان‌های تامین اجتماعی و اعزام کارگران نمونه برای دیدار با رهبر معظم انقلاب، از دیگر برنامه‌های مهم است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۶۰ درصد شاغلین استان مرکزی معادل ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی است.
امیدی اظهار کرد: آمار شاغلین ۱۵ ساله این استان در سال گذشته ۲ و ۹۹ صدم درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته و آخرین آمار سال گذشته هنوز اعلام نشده است.
وی بیان کرد: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی از ۲۳ هزار و ۱۲۲ کارگاه در سال ۱۴۰۰ به ۲۳ هزار و ۷۲۱ کارگاه در سال گذشته رسید که بیانگر افزایش دو و نیم درصدی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: تعداد بیمه شدگان اجباری این استان نیز از ۲۲۴ هزار و۴۰۳ نفر در بهمن ۱۴۰۰ به ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر در سال ۱۴۰۱ رسید که در این مدت، هشت هزار و ۱۲۷ نفر، معادل سه و ۶۲ صدم درصد افزایش داشت.
امیدی یادآور شد: در جامعه کارگری استان مرکزی علاوه بر حفظ وضعیت موجود، هشت‌هزار و ۱۲۷ نفر شغل جدید اضافه شد و این در حالی بود که ۶ هزار نفر نیز بازنشسته شدند.
وی گفت: بر اساس آخرین آمار موجود، ۴۷ و ۲ دهم درصد سهم اشتغال استان مرکزی در بخش صنعت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری این استان از سه هزار و ۹۵۵ نفر در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۲۹۷ نفر در سال گذشته رسید که این بخش نیز با کاهش ۱۶ و ۶ دهم درصدی همراه بود.
امیدی اظهار کرد: تعداد دادخواست‌های واصله جامعه کار و کارگر در استان مرکزی با کاهش ۱۷ و ۲ دهم درصدی همراه شد و از ۶ هزار و ۷۱۹ نفر در سال ۱۴۰۰ به پنج هزار و ۵۶۰ نفر در سال گذشته رسید.
وی تصریح کرد: تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان مرکزی با ۱۸ درصد افزایش به ۳۲۶ تشکل در پایان سال گذشته رسید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: یک‌هزار و ۹۶۳ فروشگاه زنجیره‌ای و مغازه در این استان در راستای اجرای طرح آزمایشی کالا برگ الکترونیک ثبت‌نام کردند که تاکنون ۵۲۸ فروشگاه و مغازه تجهیز شده است.
امیدی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تاکنون ۳۵۷ نظارت در استان مرکزی صورت گرفته است.
وی گفت: پارسال ۵۲ دوره آموزشی با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه جامعه کار و تولید در این استان برگزار شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: در سال ۱۴۰۰ یک‌هزار و ۲۲۹ مجوز مشاغل خانگی در این استان صادر شد اما این آمار در سال گذشته به چهار هزار و ۵۲۲ مجوز رسید.
امیدی اظهار کرد: اشتغال‌های ایجاد شده استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ بر اساس سامانه رصد کشور به ۱۴ هزار و ۱۴۱ نفر رسید اما این مهم در پایان سال گذشته به ۲۷ هزار و ۲۲نفر رسید.
وی گفت: تعهد اشتغال استان مرکزی در سال ۱۴۰۱، ایجاد ۲۳ هزار و ۸۲۶ فرصت بود که در پایان سال، ۱۳ درصد بیشتر از تعهد ایجاد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار