تابناک گیلان بررسی می کند ؛ خطیب رشت تاکید کرد ؛
تابناک گیلان: خرافات و خرافه پرستی گونه ای بیماری مسری است که همواره جامعه را تهدید می کند. مداوای این بیماری در مرتبه نخست بر عهده اهل اندیشه و مصلحان جامعه و بویژه رهبران دینی است و بی تفاوتی این قشر از جامعه در این امر قابل چشم پوشی نیست.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 09 October 2015
تابناک گیلان: خرافات و خرافه پرستی گونه ای بیماری مسری است که همواره جامعه را تهدید می کند. مداوای این بیماری در مرتبه نخست بر عهده اهل اندیشه و مصلحان جامعه و بویژه رهبران دینی است و بی تفاوتی این قشر از جامعه در این امر قابل چشم پوشی نیست.

به گزارش تابناک گیلان، شان عالمان دین شأن پیامبران است که با غلو و خرافات مبارزه می کرده و سکوت را روا نمی شمردند. از متون دینی بر می آید که بالا بردن سطح آگاهی مردم و مبارزه با بدعت ها نقش مهمی در نابودی خرافه و خرافه پرستی ایفا می کند.

خوشبختانه با افزایش سطح آگاهی عمومی و  بصیرت مردم، طرح مطالب خرافی در خصوص  واقعه تاسوعا و عاشورا و درعزاداری ها به حداقل رسیده است به طوری که مردم هنگام  مواجهه با روضه  ها و مصائب ائمه اطهار (ع) که از سوی مداحان و روحانیون محترم خوانده می شود در سند و صحت آن دقت می کنند.

اما با همه این دقت ها باز هم هستند مداحانی که برای بازارگرمی و به اصطلاح برای گرم کردن مجالس خود به روایت هایی به دور  از واقعیت و بدون اعتبار متوسل می شوند که ظلمی بزرگ در حق شیعه است و به طوری که بارها و  بارها از سوی آیات عظام، مراجع تقلید و همچنین از سوی نماینده ولی فقیه در استان و اداره کل تبلیغات اسلامی این اعمال را قبیح و به دور از شأن عزاداری ها دانسته اند و بر جلوگیری از اعمال خرافه در عزاداری ها تاکید کرده اند.

به گزارش تابناک گیلان، در آستانه فرا رسیدن ماه محرم،خطیب جمعه رشت در نماز جمعه امروز و در همین خصوص صحبت هایی مهمی ایراد کرد:

خطیب موقت رشت با تأکید بر آسیب‌شناسی عزاداری امام حسین (ع) تصریح کرد: دشمن به دنبال انحراف عزاداری امام حسین (ع) و خرافه‌هایی است که می‌خواهد در این مراسم وارد کند و مسیری که امام حسین (ع) در عاشورا ترسیم کرده نباید با خرافه‌ها منحرف شود.

شفیعی‌زاده خواستار ارتقای شعور دینی جوانان همراه با شور حسینی (ع) در مراسم عزاداری ماه محرم شد و خاطرنشان کرد: آموزش مبانی دینی باید در مراسم عزاداری امام حسین (ع) مد نظر باشد و در عزاداری‌ها غلو نشود.

وی بر جلوگیری از غلو در مراسم عزاداری امام حسین (ع) تأکید کرد و یادآور شد: حمل عَلَم‌های بزرگ مانند صلیب از آسیب‌های عزاداری امام حسین (ع) است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه دشمنان از نیت پاک جوانان در عزاداری امام حسین (ع) سوء‌استفاده می‌کنند، یادآور شد: طولانی شدن عزاداری‌ها تا پاسی از شب از آسیب‌های این مراسم است.

امام جمعه موقت رشت چشم و هم‌چشمی و برخورد کاسب‌کارانه را از آسیب‌های عزاداری امام حسین (ع) ذکر کرد و گفت: القاب ناشایست در عزاداری امام حسین (ع) از آسیب‌هاست و متصدیان عزاداری‌ها باید برنامه‌ریزی داشته باشند و مردم به‌ویژه جوانان را در مسیر صحیح هدایت کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار